در حال بارگذاری ...
دبیر سومین دوره خبر داد؛

اختتامیه جشنواره ملی تئاتر خیابانی هرسین 18 اسفند برگزار می‌شود

جشنواره تئاتر هرسین از ۱۵ اسفندماه کار خود را در شهرستان هرسین و بخش بیستون آغاز کرده که اختتامیه آن ۱۸ اسفندماه در شهرستان هرسین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار تئاتر کرمانشاه، جشنواره ملی تئاتر خیابانی هرسین به دبیری نعمت اسدی مرام کار خود را از 15 اسفندماه در این شهرستان آغاز نموده است.

اسدی مرام در خصوص برگزاری این جشنواره گفت: پس از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره توسط هیئت بازبین که متشکل بود از علی چناری، سعید ذبیحی و مهدی صالحیار؛ 8 اثر از استان های البرز شهر کرج ، گیلان شهر لاهیجان ، کردستان شهر مریوان ، ایلام شهر دهلران، همدان شهر ملایر ، آذربایجان شهر بناب ، کرمانشاه و شهرستان هرسین به این جشنواره راه پیدا کردند.

نمایش« پارادوکس»به نویسنده وکارگردان مالک آبسالان از شهرستان دهلران، نمایش« همراه مردم» به نویسنده و کارگردان حسین نادری از کرمانشا،  نمایش« دختر مخترع» به نویسنده و کارگردان مجتبی خلیلی از شهر کرج، نمایش« قندون» به نویسنده آرزو علیپور و کارگردان امیر امینی از  شهرستان لاهیجان، نمایش « ساعت دودی» به  نویسنده و کارگردان مهدی روزبهانی از شهرستان ملایر،  نمایش « غول مرحله آخر» به نویسنده وکارگردان مجید احمدی از شهرستان هرسین ، نمایش « یک فنجان قهوه » به نویسنده و کارگردان جهانگیر چالاکی از شهرستان بناب و نمایش « سانتیمتر» به نویسنده و کارگردان سوران حسینی از  شهرستان مریوان آثار حاضر در این جشنواره بودند.

اسدی مرام با بیان اینکه آثار ارائه شده به جشنواره امسال از تنوع موضوعی خوبی برخوردار بودند افزود: امسال شاهد اجراهایی با موضوعات پیشگیری از آسیب های اجتماعی به مسایل روز مانند خانواده ، جوانی ، ازدواج  و ... خواهیم بود و همچنین نشاط آور و امید بخش خواهند بود.

وی اعلام کرد: با برنامه ریزی انجام یافته مراسم افتتاح جشنواره در روز 15اسفند مصادف با روز جهانی درخت کاری در شهر هرسین برگزار و گروههای هنری بیش از 24 اجرای خیابانی را درروزهای 16و 17اسفند  انجام خواهند داد و روز 18 مراسم اختتامیه را شاهد خواهیم بود ‌.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود
گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود

پوریا جلالی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه می‌گوید: سال آینده سالی پرکار و پر رونق است برای هنرمندان بخصوص هنرمندان تئاتر تا بتوان با کمک همراهی پیشکسوتان و حضوربزرگان تئاتر کرمانشاه را باز هم به روزهای پر ورنق خود بازگردانیم.

|

نظرات کاربران