در حال بارگذاری ...

حضور کارگردان کرمانشاهی با دو اثر در جشنواره بین المللی تئاتر فجر

علی زیستی با دو نمایش صحنه‌ای« گل‌های قرآنی» و نمایش خیابانی « سردار بی سر» در چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد.

به گزارش خبرنگار کرمانشاه، امسال 3 اثر از استان کرمانشاه در جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارند. کارگردانی یک اثر در بخش صحنه‌ای و یک اثر در بخش خیابانی را علی زیستی  بر عهده دارد.

کارگردان، بازیگر و نویسنده تئاتر نظرش را درباره جشنواره اینگونه بیان می‌کند: جشنواره بین المللی تئاتر فجر، یکی از بزرگترین رویدادهای هنری کشور است که هرساله هنرمندان زیادی از سراسر کشور را  گردهم می‌آورد و باعث انتقال بهتر فرهنگ‌های مختلف و آداب و رسوم‌ها می شود. امسال خوشبختانه با برگزاری بخش منطقه‌ای جشنواره؛ حضور هنرمندان شهرستان‌ها پررنگ شده که این اتفاق علاوه بر آموزش، محل خوبی برای رشد استعدادهای نو تئاترشهرستان‌ها است.

زیستی گفت: نمایش صحنه‌ای « گل‌های قرآنی» داستان این نمایش در مورد شخصی به نام موسیو براخاص پیرمردی کرمانشاهی که سال‌هاست به فرانسه مهاجرت کرده، سرپرستی دختر معلولی را که یهودی است برعهده می‌گیرد و قرآنش را به او هدیه می‌دهد؛ قرآنی که با گل‌های خشک شده بین صفحاتش، آیاتی از آن نشانه‌گذاری شده‌است و ادامه داستان. این نمایش برگزیده‌ی دوازدهمین جشنواره ملی صاحبدلان می‌باشد.

ندا عزیزی، لیلا مهدی‌آبادی، منصور میخ‌بر، سعید ذبیحی و علی زیستی در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.

آرشام جلیلی (موسیقی)، لیلا مهدی‌آبادی (طراح صحنه)، محمد بیگ‌محمدی (طراح نور)، نرگس مردی (طراح لباس)، افشین کبودی (مدیر صحنه)، سجاد امیری (منشی صحنه)، کامران فرزامی‌نژاد (پوستر و بروشور)، سجاد نوری و صیاد نوری (عکس و فیلم) از دیگر عوامل اجرایی این نمایش هستند.

نمایش صحنه‌ای «گل‌هی قرآنی» امروز 4 بهمن ماه ساعت 18 و 20 در تالار حافظ  به روی صحنه می‌رود.

نمایش« سردار بی سر»: روایت سرنوشت سر میرزا کوچک‌خان

زیستی درخصوص داستان نمایش خیابانی « سردار بی سر» گفت: نمایش خیابانی «سردار بی سر»  روایتی است از سرنوشت سر میرزا کوچک‌خان. سرش را از تنش جدا می کنند  و می‌فرستند برای رضاخان که خلعت بگیرند و قرار است سر آن در قبرستان حسن آباد دفن شود، تیمور کسی‌ست که قرار است این سر رو دفن کند در این حین شخصی به نام «کاساوان نظام» که اهل رشت و معروف است به خیاط  به پیش تیمور می‌آید تا آن را مجاب کند که سر میرزا را به رشت ببرد و روی پیکر بی سرش بگذارد و سر و تنش را باهم دفن شوند. در این بین اتفاقی رخ داده و نمایش پیش می‌ورد.

نویسنده‌ی این نمایش سعید ذبیحی می‌باشد.

همچنین سعید ذبیحی و علی زیستی بازیگران این نمایش می‌باشند.

نمایش« سردار بی سر» روز چهار‌شنبه ساعت 16:30 در پهنه رودکی به اجرا می‌پردازد.

جشنواره بین المللی تئاتر فجر از 25 دی ماه آغاز شده و تا 11 بهمن ماه به دبیری کوروش زارعی ادامه دارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران