در حال بارگذاری ...
به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی

«جنگ و صلح روبینسون و کروزو» در کرمانشاه روی صحنه رفت

علیرضا کوشک جلالی نمایش «جنگ و صلح روبینسون و کروزو» را در کرمانشاه روی صحنه برد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کرمانشاه؛ نمایش «جنگ و صلح روبینسون و کروزو» از ۱۹ اردیبهشت الی 04 خرداد ۱۴۰۳؛  در کرمانشاه به روی صحنه رفت.

کوشک جلالی با شناخت دقیقی که از پدیده «پرفورمنس» و مکاتب بازیگری چون بیومکانیک، گروتفسکی و یوجینیو باربا دارد، توانسته است خلا ارتباط زبانی را با خلاقیت بازیگرانش و استفاده بجا و منطقی از ظرفیت‌های حرکتی و بدنی ایشان جبران کرده و ارتباطی به مراتب پیچیده‌تر و عمیق‌تر بین بازیگرانش را با زیبایی تمام به نمایش بگذارد...

عبدالحسین لاله عضو هیات علمی فرهنگستان هنر در باره این نمایش گفته است: یک جزیره, دو سرباز، دو دشمن. چه کسی باید برود و چه کسی بماند؟ آیا برای زنده ماندن، راهی به غیر از احترام گذاشتن به تفکر و جهان بینی «دیگری» نیز وجود دارد؟ آیا دورنمای راهی، برای گذار از دنیای "مونولوگ" و رسیدن به جهان "دیالوگ" به چشم می‌خورد؟ برخورد دو فرهنگ مختلف، همچون زلزله‌ای مهیب جهان این دو را زیر و رو می‌کند. خشونت، جنگ قدرت و ترس از بیگانه به شکلی گروتسک چهره نشان می‌دهد.
علیرضا ‌کوشک ‌جلالی «مترجم، طراح و کارگردان»؛ با همراهی سعید ‌پاکزاد «تهیه‌کننده» و دانیال ‌محبی «دستیار کارگردان و برنامه ریز»؛ به مدت 16 شب در سالن سینمای تالار انتظار به اجرا پرداختند.

«هادی ‌الوندی و سعید پاکزاد» به عنوان بازیگر در این نمایش ایفای نقش کردند. از دیگر عوامل نمایش میتوان به: علیرضا ‌کوشک ‌جلالی «طراح صحنه و لباس»؛ مهدی ‌اسدی ‌تبار «طراح پوستر و بروشور»؛ مطهره ‌مرادپور «طراح نور»؛ کیمیا ‌غلامی «مدیر روابط عمومی»؛ حمید ‌قادری «مدیر تولید»؛ محمدمهدی ‌تیموری «مدیر صحنه»؛ کیانا ‌جوادی «منشی صحنه»؛ نوید چهری، وحید نادری «ساخت تیزر»؛ امیرعباس ‌حیاتی، علی احمدیان، نوید چهری «عکاس»؛ مریم نوریه «مترجم زبان کره‌ای» و مهران دادجو «اجرای دکور» اشاره کرد.




مطالب مرتبط

نمایش «یا اگر نمی‌شدهای ژنی» در کرمانشاه روی صحنه رفت

نمایش «یا اگر نمی‌شدهای ژنی» در کرمانشاه روی صحنه رفت

دانیال محبی گفت: «در دهیلز تاریک زمان گذشته‌ی فراموش شده، زنده است یا اگر نمی‌شد های ژنی»،  تاملی اجرایی  بروی مفهوم تکرار و دگرگونی، به واسطه ی اشخاصی در عهد ناصری الی جنگ جهانی اول به همدستی افسانه ای محلی است.

|

اجرای نمایش «کمدی ارتفاعات» در کرمانشاه

اجرای نمایش «کمدی ارتفاعات» در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کرمانشاه؛ نمایش «کمدی ارتفاعات» نوشته امیدطاهری, به کارگردانی احسان زین الدینی در کرمانشاه, به روی صحنه رفت. این نمایش کمدی, شرح ماجراهایی است که در روستایی به نام ...

|

نظرات کاربران