در حال بارگذاری ...

نمایش «یا اگر نمی‌شدهای ژنی» در کرمانشاه روی صحنه رفت

دانیال محبی گفت: «در دهیلز تاریک زمان گذشته‌ی فراموش شده، زنده است یا اگر نمی‌شد های ژنی»،  تاملی اجرایی  بروی مفهوم تکرار و دگرگونی، به واسطه ی اشخاصی در عهد ناصری الی جنگ جهانی اول به همدستی افسانه ای محلی است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کرمانشاه؛ نمایش «یا اگر نمی‌شد های ژنی»  شانزدهم الی بیست و هفتم بهمن ماه 1402 در تالار انتظار کرمانشاه به روی صحنه رفت که به دلیل استقبال مخاطبین تمدید شد.

به گفته کارگردان این اثر اجرایی «نمایش «در دهیلز تاریک زمان گذشته‌ی فراموش شده، زنده است یا اگر نمی‌شد های ژنی»، تاملی اجرایی  بروی مفهوم تکرار و دگرگونی، به واسطه ی اشخاصی در عهد ناصری الی جنگ جهانی اول به همدستی افسانه ای محلی است. 

پروژه ی «یا اگر نمی‌شد های ژنی»، تعاملی و تجربی ست. اولویت آن درک زیستی، چیدمان اجزا ، گسترش کنش به درون و تجربه ی فردیست تا بتوان از روایت عینی گذر کرد و دست به ساخت روایتی ذهنی زد. این خواست به کمک چندگانه کردن کانونی گرها، عوامل را تداعی گر می‌کند تا ذهن روایتی تازه خلق کند. به گونه ای که گذشته ی غایب دوباره حاضر شود و با خلق جهانی تازه در پی انتشار مفهوم تلاش کند.

در نمایشنامه، تاریخ به مثابه پیش داستان در نظر گرفته شده است و تمرکز از سرگذشت افراد گرفته می‌شود. متن در جواب این سوال که یک امر کلی چگونه حالت گرفته، حرکتی به جهت معکوس آن و همسو با انتشار آن صورت می‌ دهد تا به زایش بی عدد متن برسد.

در خلاصه ‌ی «یا اگر نمی‌شد های ژنی» آمده است: گاوریلو پرنسیب صرب ۶ گلوله به قصد کشت آرشیدوک فرانسوا فردیناند جانشین امپراتوری اتریش-مجارستان و همسرش گران دوشز سوفی خوتک هوهنبرگ شلیک کرد اما ده ها سیاستمدار، شاه، دولتمرد و امپراطور را از اریکه قدرت به زیر کشید و حداقل یک نفر را دیوانه کرد.
 چشمان ما بهرام میرزا را ندیده است که چشم به فیروزه‌ی آبهای جنوبی دوخته ، بر عرشه‌ی کشتی سووکس قدم می‌زند، در حال عظیمت از لوهاور به سمت پورتموس، در کانال مانش. پدرش ظل السلطان مسعود میرزا در لندن است چشم انتظار فرزند و محموله‌ی گرانبهایش...  

عوامل اجرایی نمایش: دانیال ‌محبی «نویسنده و کارگردان»؛ نوید ‌خورشیدی «تهیه کننده»؛ محسن ‌اخگر،احسان ‌زین ‌الدینی، باهوز ‌خزل‌زاده، منصوردائی ‌چی, کیمیا ‌غلامی، 
ترنج ‌ارشادی،محمدحسین ‌معبدی, بازیگران این اثر هستند و از دیگر عوامل میتوان به موسی تابش «طراح گریم»؛ وحید هروی «طراح پوستر»؛ دانیال ‌محبی «طراح صحنه»؛ تارا ‌ارشادی «طراح لباس»؛ دلنیا امیران «طراح حرکات فرم»؛ مطهره ‌مرادپور «طراح نور»؛ محسن ‌اخگر ، هادی الوندی «دستیار کارگردان»؛ کیانا ‌جوادی «دستیار و برنامه ریز»؛ سینا عزیزی «مدیر تولید»؛ امیر طاهری «مدیر صحنه»؛ هانیه ‌فرهادی «منشی صحنه»؛ سعیدامیری ‌فرد «مهندس صدا»؛ نوید قشقائی، پارسا یزدان پناه «نوازنده»؛ کوثر ‌ویسی ‌پور «اجرای نور»؛ مهدی جوادی منش، سجاد ‌امیری ‌نیک «اجرای دکور»؛ امیرعباس ‌حیاتی «عکاس»؛ یاسمن اکبری «روابط عمومی»؛ ماکروشات فیلم «تیزر»؛ اشاره کرد.




مطالب مرتبط

اجرای نمایش «کمدی ارتفاعات» در کرمانشاه

اجرای نمایش «کمدی ارتفاعات» در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کرمانشاه؛ نمایش «کمدی ارتفاعات» نوشته امیدطاهری, به کارگردانی احسان زین الدینی در کرمانشاه, به روی صحنه رفت. این نمایش کمدی, شرح ماجراهایی است که در روستایی به نام ...

|

نظرات کاربران