در حال بارگذاری ...
گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود

پوریا جلالی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه می‌گوید: سال آینده سالی پرکار و پر رونق است برای هنرمندان بخصوص هنرمندان تئاتر تا بتوان با کمک همراهی پیشکسوتان و حضوربزرگان تئاتر کرمانشاه را باز هم به روزهای پر ورنق خود بازگردانیم.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کرمانشاه، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه با اشاره به حضور هنرمندان با استعداد در جشنواره تئاتر استانی گفت:  استعداد و توانمدی زیادی به‌خصوص در بین جوان‌ها  در جشنواره دیده می‌شود. اما متاسفانه از باب محتوا و متن‌های انتخابی، جای گله مندی است و این مسئله احساس می‌شود که ذائقه‌های ما تغییر کرده و آن آثار فاخری که در ادوار گذشته استفاده می‌شد که بتوانیم باری را از دوش جامعه برداشته و به دردهای جامعه بپردازیم، کمرنگ شده‌اند و جایشان در جشنواره‌ها خالی‌ست.

پوریا جلالی ادامه داد: «امیدوارم با حضور پیشکسوتان وبزرگان تئاتر در کنار جوانان گفت‌وگوها و جلساتی در مباحث مختلف صورت بگیرد و به چرایی تغییر ذائقه‌ها و یک مفهوم جمعی برسیم.»

جلالی درخصوص برگزاری جشنواره‌های بزرگ فرهنگی و هنری در استان افزود: «نباید جشنواره زده شویم، ولی تصمیم بر این است که کرمانشاه به کانون رخ داد ریداهای مهم  و فاخر فرهنگی و هنری که طبیعتاً تئاتر هم بخشی از آن‌ها تبدیل شود و این جشنواره‌ها می‌تواند انگیزه‌ای برای بهتر دیده‌شدن آثار و رقابت سالمی برای هنرمندان باشد.»

جلالی در ادامه گفت: « سعی ما بر این است که تا پایان امسال، هر روز اجرای نمایش در شهرکرمانشاه داشته باشیم و سعی می‌کنیم در شهرستان‌ها هم اجراهای نمایش را داشته باشیم. سال آینده سال پر کاری را برای همه هنرمندان متصورهستیم، به‌خصوص برای اهالی تئاتر، از این حیث که پر مخاطب ترین انجمن تخصصی‌ ما، انجمن هنرهای نمایشی است و این قابلیت را هم دارد که همه ی هنرها اعم از موسیقی، گرافیک و ... را در خود جمع کند.»

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه درخصوص چاپ و انتشار آثار نمایشنامه‌نویسان بومی گفت: « هر مسئولی دوست دارد تولیدات شهرش را افزایش داده و به بهترین شکل عرضه کند. طبیعتاً مباحث و مشکلات مالی وجود دارد و ما با این ایده آل فاصله داریم. حتی خود من هم آثاری را تا مرحله چاپ رساندم اما به دلایل مشکلات مالی به چاپ نرسیدند. ظرفیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ظرفیت محدودی است. ما دستگاه‌های همسویی مثل حوزه هنری، نهاد کتابخانه ها، سازمان بسیج هنرمندان و ... را داریم که می تونیم با یکدیگر به یک هم افزایی برسیم و آثاری فاخر و درخورهنرمندان استان که توسط هنرمندان بومی نوشته شده را چاپ کنیم.»

پوریا جلالی در پایان افزود: «جشنواره تئاتر استان کرمانشاه، به لحاظ برگزاری ایده آل و خوب بوده و بخش‌های مختلف جشنواره به صورت منظم اجرا شد و صحفه آخر(اختتامیه)  هم به خوبی ورق خورد و کتاب جشنواره امسال هم بسته شد.»

 او در پایان گفت: «من تشکر میکنم از برادر خوبم علی صفدری  مدیرکل سابق اداره فرهنگ و ارشاد استان که جشنواره را ایشان استارت زدند. تئاتر کرمانشاه ظرفیت‌های بزرگی دارد و آینده‌ی خوبی را برای هنرمندان می‌بینم و امیدارم به روزهای پر رونق دهه‌های گذشته تئاتر برسیم و شاهد اجراهای فاخر و پرمعنی هنرمندان تئاتر و خانواده خوب خودم درتئاتر باشم.»

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران