در حال بارگذاری ...

اجرای شش نمایش در روز دوم جشنواره تئاتر استانی

 در روز دوم سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی سه نمایش در بخش صحنه‌ای و سه نمایش در بخش خیابانی به اجرا درآمدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کرمنشاه، در ورز دومین جشنواره تئاتر استانی نمایش‌های صحنه‌ای «شتک‌خوانی درخون» به کارگردانی سیامک رعنایی، «غسل آخر» به کارگردانی آرش منصوری و «لانگ شات» به کارگردانی مشترک محسن یارمحمدی و سعیده امیری در پلاتو کارگاه نمایش و نمایش‌های خیابانی « نوشابه با طمع بیمارستان» به کارگردانی علی حسن نوری از شهرستان اسلام آبادغرب، «عاشقانه‌های زیرخاکی» به کارگردانی حسین نادری و «جایی برای گل سرخ» به کارگردانی شهریارانصاری از شهرستان پاوه در محوطه مجتمع فرهنگی و هنری انتظار مجموعه تئاتر شهر به اجرا پرداختند.

شتک‌خوانی در خون

این نمایش روایت زنی‌ست که در بحوبحه به قتل رساندن امیر کبیر در تنش و افکار خود غرق می‌شود. در اوهام خیال داستان امیر کبیر و شهدتش را چنان ترسیم می‌کند که در جریان آن به رشد کمال می‌رسد.

غسل آخر

قصه‌ی دختر بزرگ خانواده‌ای است که پس از تولدش شش دختر دیگر به دنیا آمده‌اند  تمام روستا او را نفرین شده می‌خوانند. تنها راه نجاتش را پسر بودن فرزند هشتم خانواده می‌دانند.

لانگ شات

نگهبان یک سینمای قدیمی معروف به علی لانگ شات مانع تخریب شدن این سینمای مخروبه توسط مامورین شهرداری می‌شود.

عاشقانه‌های زیرخاکی

قصه‌این نمایش نگاه عاشقانه به جنگ از دید یک لنگه پوتین و یک مین  و همچنین انتظار مادران شهدای مفقود الاثر برای دیدن فرزندانشان است.

نوشابه با طمع بیمارستان

داستان این نمایش، قصه‌ مردی‌ است که همراه همسر و دختر سه ساله‌اش برای خرید از روستا به شهر می‌آیند و هنگام خوردن ساندویچ، پلاستیک داخل درِ نوشابه در گلو دختر گیر می‌کند. آنها به بیمارستان می‌روند که درگیر حمله کور منافقین به بیمارستان امام خمینی اسلام آبادغرب میشوند.

جایی برای گل سرخ

این نمایش برپایه بیان بدن و موسیقی استوار است وداستان زندگی چوپان مرز نشینی است که درلحظات آخر عمرش بسر می‌برد وطبق فلسفه‌ای قدیمی قبل از مرگش به شکل رویا همه خاطراتش را مرور می‌کند وسپس جان می‌دهد. «جایی برای گل سرخ» همان رویای اوست.

سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی کرمانشاه 24 لغایت 26 آبان‌ماه  به دبیری هاشم پور محمدی در شهر کرمانشاه برگزار شد. 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران