در حال بارگذاری ...

داوران سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استانی کرمانشاه معرفی شدند

محمد لارتی، محمودرضا رحیمی و سعید اسدی، داوران سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی کرمانشاه شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر کرمانشاه؛ با حکمی از سوی هاشم پورمحمدی، دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی کرمانشاه، محمد لارتی، محمودرضا رحیمی و سعید اسدی به عنوان داوران بخش صحنه‌ای و خیابانی این جشنواره منصوب شدند.

محمد لارتی متولد سال 1356 از خطه کرمانشاه است. او سال‌ها در حوزه کارگردانی، تهیه‌کنندگی، آهنگسازی و بازیگری مشغول به فعالیت بوده و در کارنامه هنری خود آثاری چون «آفتابی یا ابری»، «سه‌شنبه‌های خاکستری»، «عروسک‌ها دیگر کوک نمی‌شوند»، «کجا گم شدی فرهاد»، «ناتمام»، «دوران خوش بازنشستگی»، «ندیدن»، «کمی آن‌سوتر»، «هفت روز از تیر شصت»، «آوانتاژ»، «آخرین باران بهاری»، «خاطرات فیات تابستان 59 تهران» و «حسام گمشده در چهار آذر» را به اجرا درآورده است. لارتی همچنین در آثاری چون «آخرین معرکه»، «پنجره هشتم از سمت چپ»، «کتیبه‌ها» و «یک روز تابستانی» به ایفای نقش پرداخته است. 

محمودرضا رحیمی متولد 1348 مشهد و بازیگر،کارگردان، مدرس و مولف در حوزه‌های تئاتر،سینما و تلویزیون است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس و دارای نشان درجه یک هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

سعید اسدی متولد سال 1352 در کرمانشاه است. او دارای مدرک دکترا در رشته تئاتر و سینما از دانشگاه تهران، مدرس دانشگاه، نمایشنامه نویس و پژوهشگر تئاتر است .  وی در کارنامه هنری خود، نگارش نمایشنامه های "سرود دوباره کلات"، "تیره مثل سؤتفاهم"، "تجیر بلور"، "بزرگراه"، "لیبرو می خشکد"، "سایه ی دار بر دار" و فیلم نامه های "بغض باویال"، "گیس های سوخته" و "نیمه تاریک ماه" را به ثبت رسانده است. از میان مقالات علمی پژوهشی وی، می توان به مقاله "نشانه شناسی نام در نمایشنامه" در مجله هنرهای زیبا، مقاله "درآمدی بر روایت شناسی نمایش با نگاهی به نظریه های متأخر روایت شناس" در فصلنامه تئاتر، مقاله "آسیب شناسی تئاتر دفاع مقدس" در مجله صحنه و دیگر مقالات اشاره کرد.

سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی کرمانشاه از 24 لغایت 26 آبان‌ماه به دبیری هاشم پورمحمدی در شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود
گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود

پوریا جلالی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه می‌گوید: سال آینده سالی پرکار و پر رونق است برای هنرمندان بخصوص هنرمندان تئاتر تا بتوان با کمک همراهی پیشکسوتان و حضوربزرگان تئاتر کرمانشاه را باز هم به روزهای پر ورنق خود بازگردانیم.

|

نظرات کاربران