در حال بارگذاری ...

نمایش «روژا دلنیا باش» روی صحنه می‌رود

اجرای نمایش «روژا دلنیا باش» به نویسندگی و کارگردانی رحمت غلامی در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر کرمانشاه؛ نمایش«روژا دلنیا باش» به نویسندگی و کارگردانی رحمت غلامی در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان از 7 آبان ماه روی ‌صحنه می‌رود.

قصه‌ی این نمایش « روایت دو خواهر کودک و نوجوان است که پدر آتش‌نشان آن‌ها قبل از انقلاب در یک ماموریت و مادر پرستار آن‌ها نیز در سال‌های انقلاب توسط ساواکی‌ها به شهادت می‌رسند. روژا به دلیل تجربه سال‌های انقلاب آرزو دارد تا تانکی اختراع کند که به جای موشک و بمب، عروسک پرتاب کند. روژا و دلنیا دو خواهر کرمانشاهی، درگیر دفاع مقدس می‌شوند و دلنیا مجبور می‌شود روژا را به خانه‌ی پدربزرگ در روستا ببرد تا آنجا پیش پدربزرگ در امان باشد. روژا وقتی می‌بیند جوان‌های روستا برای دفاع از ایران به جبهه می‌روند و دیگر برنمی‌گردند و روز به روز از تعداد آدم‌های روستا کم می‌شود، نسبت به تصمیم و آرزوی خود مصمم‌تر می‌شود. از آن طرف مردم روستا نیز به روژا و آرزو و فکر اختراعی که دارد امید دارند. تا این که سال‌ها و دوران دفاع مقدس تمام می‌شود، اما روژا که نوجوان شده است همچنان به فکر ساخت تانک آرزوهایش است تا بتواند بچه‌های جهان را از مردن و جنگ نجات دهد و به آن‌ها عروسک هدیه بدهد...»

نازنین منوچهری، دریتا عسکری، روبینا محمودی، رومینا محمودی، نیوشا امیری، الیا کرمی، نگار احمدپور، شکیبا شهسواری و آرینا رحیمی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین فرزانه لطیفی ساخت دکور و ماسک، رحمت غلامی طراح نور، محمد محمدی دستیار نور، نازنین جان‌فشان دستیار موسیقی و رامین رستمی طراح پوستر و بروشو؛ عوامل اجرایی نمایش «روژا دلنیا باش» هستند.

 نمایش «روژا دلنیا باش» از 7 لغایت 12 آبان‌ماه ساعت 17 در فرهنگسرای آفرینش کانون پرورشی فکری کودکان نوجوانان واقع در بلوار شهید بهشتی، سه راه 22 بهمن، جنب خانه معلم میزبان علاقه‌مندان و هنرمندان است.

جهت تهیه بلیط نیز می‌توانید به گیشه سالن مراجعه نمایید




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود
گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود

پوریا جلالی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه می‌گوید: سال آینده سالی پرکار و پر رونق است برای هنرمندان بخصوص هنرمندان تئاتر تا بتوان با کمک همراهی پیشکسوتان و حضوربزرگان تئاتر کرمانشاه را باز هم به روزهای پر ورنق خود بازگردانیم.

|

نظرات کاربران