در حال بارگذاری ...

نمایش «روژا دلنیا باش» روی صحنه می‌رود

اجرای نمایش «روژا دلنیا باش» به نویسندگی و کارگردانی رحمت غلامی در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر کرمانشاه؛ نمایش«روژا دلنیا باش» به نویسندگی و کارگردانی رحمت غلامی در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان از 7 آبان ماه روی ‌صحنه می‌رود.

قصه‌ی این نمایش « روایت دو خواهر کودک و نوجوان است که پدر آتش‌نشان آن‌ها قبل از انقلاب در یک ماموریت و مادر پرستار آن‌ها نیز در سال‌های انقلاب توسط ساواکی‌ها به شهادت می‌رسند. روژا به دلیل تجربه سال‌های انقلاب آرزو دارد تا تانکی اختراع کند که به جای موشک و بمب، عروسک پرتاب کند. روژا و دلنیا دو خواهر کرمانشاهی، درگیر دفاع مقدس می‌شوند و دلنیا مجبور می‌شود روژا را به خانه‌ی پدربزرگ در روستا ببرد تا آنجا پیش پدربزرگ در امان باشد. روژا وقتی می‌بیند جوان‌های روستا برای دفاع از ایران به جبهه می‌روند و دیگر برنمی‌گردند و روز به روز از تعداد آدم‌های روستا کم می‌شود، نسبت به تصمیم و آرزوی خود مصمم‌تر می‌شود. از آن طرف مردم روستا نیز به روژا و آرزو و فکر اختراعی که دارد امید دارند. تا این که سال‌ها و دوران دفاع مقدس تمام می‌شود، اما روژا که نوجوان شده است همچنان به فکر ساخت تانک آرزوهایش است تا بتواند بچه‌های جهان را از مردن و جنگ نجات دهد و به آن‌ها عروسک هدیه بدهد...»

نازنین منوچهری، دریتا عسکری، روبینا محمودی، رومینا محمودی، نیوشا امیری، الیا کرمی، نگار احمدپور، شکیبا شهسواری و آرینا رحیمی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین فرزانه لطیفی ساخت دکور و ماسک، رحمت غلامی طراح نور، محمد محمدی دستیار نور، نازنین جان‌فشان دستیار موسیقی و رامین رستمی طراح پوستر و بروشو؛ عوامل اجرایی نمایش «روژا دلنیا باش» هستند.

 نمایش «روژا دلنیا باش» از 7 لغایت 12 آبان‌ماه ساعت 17 در فرهنگسرای آفرینش کانون پرورشی فکری کودکان نوجوانان واقع در بلوار شهید بهشتی، سه راه 22 بهمن، جنب خانه معلم میزبان علاقه‌مندان و هنرمندان است.

جهت تهیه بلیط نیز می‌توانید به گیشه سالن مراجعه نمایید


نمایش «یا اگر نمی‌شدهای ژنی» در کرمانشاه روی صحنه رفت

نمایش «یا اگر نمی‌شدهای ژنی» در کرمانشاه روی صحنه رفت

دانیال محبی گفت: «در دهیلز تاریک زمان گذشته‌ی فراموش شده، زنده است یا اگر نمی‌شد های ژنی»،  تاملی اجرایی  بروی مفهوم تکرار و دگرگونی، به واسطه ی اشخاصی در عهد ناصری الی جنگ جهانی اول به همدستی افسانه ای محلی است.

|