در حال بارگذاری ...

درگذشت هنرمند کوتاه قامت کرمانشاهی

حسن همتی نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلوزیون روز چهارشنبه سوم آبان ماه بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار تئاتر کرمانشاه، حسن همتی هنرمند کوتاه قامت بلند همت متولد 1368  شهرستان اسلام آبادغرب بود. او تئاتر را از سال ۱۳۹۰ با بازی در نمایش خیابانی آغاز کرد و به‌عنوان بازیگر و مدیر صحنه در تئاتر فعالیت داشت.

پس از ورود به بازیگری در تئاتر، حدود دو سال در کرمانشاه کار کرد و در همان دو سال اول فهمید که کار در شهرستان برایش سخت است و از این رو به تهران مهاجرت کرد تا فعالیت‌های هنری‌اش را بطور حرفه ای در پایتخت ادامه دهد. او توانست در جشنواره‌های متعدد شرکت کند و رتبه‌های برتری را کسب نماید.

«نامیرا«، «روایت‌های زارا»، «زیر باران از تو می‌خوانم»، «رویای شب تابستان»، «خرسی که می‌خواست خرس بماند» و «ایستاده روی خط استوا» و... از جمله آثار او در عرصه بازیگری و نمایش‌های «ریما»، «شین» و «زاغ» و...  از تجربه‌های کارگردانی‌ همتی به شمار می‌رود.

مرحوم همتی در آثاری همچون فیلم «خانه مادری» و مجموعه نمایش خانگی «یاغی» نیز نقش‌آفرینی داشته است و با بزرگانی از جمله مرحوم حسین محب‌اهری، اصغر همت، علی فروتن، حمید گلی و... همبازی بوده است.

وی علاوه بر فعالیت بازیگری نوازنده و مدرس ساز تنبور هم بود و در جشنواره های موسیقی زیادی در کنار بزرگان هنر موسیقی و آواز حضور داشته است.

حسن همتی در شامگاه سوم آبان‌ماه بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران