در حال بارگذاری ...

برگزاری آیین یادبود هنرمند فقید استاد اسماعیل سلطانیان در کرمانشاه

کوروش سلیمانی در آیین یادبود هنرمند فقید استاد اسماعیل سلطانیان که در تالار غدیر کرمانشاه برگزار شد گفت: غربت هنرمند و هنر نه تنها در کرمانشاه بلکه در سراسر این سرزمین بسیار است اما اثر هنرمند و اثرگذاری‌اش در جامعه چیزی نیست که از بین برود

به گزارش خبرنگار تئاتر کرمانشاه، آیین یادبود زنده‌ یاد استاد اسماعیل سلطانیان در تالار غدیر کرمانشاه با حضور مسئولین استان و جمعی از هنرمندان برگزار شد.

جمال برفی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ضمن تبریک عید سعید قربان به بیان ویژگی های هنر ماندگار، مردمی، ارزشی و‌متعهد پرداخت و بیان کرد: بیان دردها همراه با توانمندی ها، پیشرفت ها و ارزش‌های اخلاقی و اسلامی از رسالت‌های هنرمندان است.

او افزود: سلطانیان مصداق «اللهم اجعل غنای فی نفسی» بود که ثروت و توانایی را در توان و اندازه خود می دانست و برای چهره شدن و سلبریتی شدن به بهانه شهرت و ثروت خود را به بی تعهدی و بی اخلاقی نیالود؛ کم رمق و کم شهرت وکم ثروت زیست و ثروت خود را در حفظ نفس بدست آورد.

کوروش سلیمانی هنرمند تلوزیون، سینما و تئاتر نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اسماعیل سلطانیان آدم بزرگی بود بد: کرمانشاه آدم‌های برزگی چون سلطانیان دارد. اگر در کرمانشاه خیابانی به نام بزرگان هنر چون شهرام ناظری علی اشرف درویشیان اسماعیل سلطانیان نداریم، دلیل بر نداشتن بزرگان نیست. باید کمی بیشتر آن‌ها را بشناسیم و به نسل های بعد هم معرفی شان کنیم.

سلیمانی ادامه داد: غربت هنرمند و هنر نه تنها در کرمانشاه بلکه در سراسر این سرزمین بسیار است اما اثر هنرمند واثرگذاری‌اش در جامعه چیزی نیست که از بین برود. سلطانیان آدم تایر گذاری در تئاتر کرمانشاه بوده است. متاسفانه در یک ماه دو هنرمند بزرگ چون فخری خوروش و اسماعیل سلطانیان را از دست دادیم. حال کمتر کسی می‌داند که فخری خوروش اهل کرمانشاه بوده، ما باید قدر دان بزرگان هنر باشیم . وقتی متوجه می‌شیم که شهرما شهر که بزرگانی است خود خود اعتماد به نفس میگیریم.

در این  مراسم دیگر هنرمندانی چون داریوش گراوندی، محمدرضا زندی، نجات میرزایی و برادر مرحوم به ذکر خاطرات سال‌های هنرنمایی با ایشان در تئاتر کرمانشاه پرداختند.

سلطانیان سال ۱۳۳۳ در کرمانشاه متولد شد و فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک بود. او فعالیت هنری را از سال ۱۳۴۹ با تئاتر به عنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان آغاز کرد و همزمان در سال ۱۳۴۹ در مرکز آموزش هنرهای دراماتیک کرمانشاه یک دوره شش‌ماهه را زیر نظر آتش تقی‌پور گذراند.

از آثار سلطانیان می‌توان به بازی در «پایتخت ۲» «یوسف پیامبر»، «مرد هزارچهره»، «ستایش» و «قورباغه» اشاره کرد.

اسماعیل سلطانیان، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون بامداد ۲۴ خرداد ماه در سن ۶۹ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

مراسم یاد بود او 7 تیرماه در تالار غدیر کرمانشاه برگزار شد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود
گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود

پوریا جلالی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه می‌گوید: سال آینده سالی پرکار و پر رونق است برای هنرمندان بخصوص هنرمندان تئاتر تا بتوان با کمک همراهی پیشکسوتان و حضوربزرگان تئاتر کرمانشاه را باز هم به روزهای پر ورنق خود بازگردانیم.

|

نظرات کاربران