در حال بارگذاری ...
عضو هیئت انتخاب آثار سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد:

هاشم پورمحمدی: اسلام‌آباد غرب نیاز به یک سالن مجهز تئاتر دارد

هاشم پورمحمدی، عضو هیئت انتخاب آثار بخش صحنه‌ای و خیابانی سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد، با تشکر از میزبانی اسلام‌آباد غرب، تاکید کرد این شهر نیازمند یک سالن مجهز برای میزبانی بهتر از این رویداد هنرهای نمایشی است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کرمانشاه، سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد از ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت با شرکت ۱۲۰ هنرمند از ۹ استان کشور در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه‌نویسی در شهر اسلام‌آباد غرب برگزار شد.

هاشم پورمحمدی، عضو هیئت انتخاب آثار بخش صحنه‌ای و خیابانی این جشنواره با اشاره به استقبال هنرمندان از آن گفت: «خوشبختانه در این دوره از جشنواره، استقبال خوبی در بخش خیابانی و بخش صحنه‌ای صورت گرفت. کیفیت آثار ارسال شده به دبیرخانه بالا بود و حرف‌هایی برای گفتن داشتند؛ آثاری که اتفاقات خوبی را در جشنواره رقم زدند.»

او ادامه داد: «در خصوص عملیات مرصاد و جنایات منافقین چون خودم اهل کرمانشاه هستم، به خوبی آن را به یاد دارم. من هیچ وقت خاطرات آن روزها را فراموش نمی‌کنم که چه اتفاقات  تلخی افتاد. پس از گذشت سال‌ها هنوز وقتی اسم این گروهک خائن می‌آید نه تنها من بلکه تمام مردم ایران از آن‌ها احساس انزجار دارند.»

این هنرمند افزود: «عملیات افتخارآمیز مرصاد، یک نقطه عطف و یک نگین درخشان در تارک سرزمین همیشه قهرمان کرمانشاه است، لذا باید نگاه ما به جشنواره تئاتر مرصاد خیلی پُررنگ‌تر از گذشته باشد. این رسالت عظیم در مرحله اول برعهده مسئولین فرهنگی جمهوری اسلامی است که باید دل بسوزانند و جریان تئاتر مرصاد را تقویت کنند.»

پورمحمدی تاکید کرد: «مگر می‌شود بی‌خیال از کنار این جشنواره بگذریم؛ چرا که تئاتر مرصاد به رویدادهای تلخی اشاره دارد که در این سرزمین اتفاق افتاده که به قول رهبر انقلاب سینه ستبر جمهوری اسلامی است. بنابراین مسئولین استانی باید خیلی بیشتر از این‌ها به این جریان احترام بگذارند و همه آن‌ها اعم از فرهنگی و غیرفرهنگی پای کار بیایند که جشنواره مرصاد ثبت شود و جزو اتفاقات مهمی باشد که هرسال هنرمندان و خود مردم کرمانشاه منتظرش باشند. این اتفاق باعث می‌شود که وزارت ارشاد حتماً جشنواره مرصاد را در فصل سرفصل اعتبارات سالانه خود قرار دهد که در این صورت یقیناً جشنواره می‌تواند خیلی پُر بارتر از این باشد.»

او در راستای حمایت از جشنواره تئاتر مرصاد گفت: «امسال از لحاظ کمی و کیفی، در جشنواره آثار خوبی ارائه شد. ولی باید امکانات فیزیکی، مکانیکی و محتوایی در اسلام‌آبادغرب محیا باشد تا در آینده شاهد رویدادی باشکوه‌تر و موثرتر از این هم باشیم. اول از همه، باید یک سالن مجهز در اسلام‌آباد تجهیز شود چون هنرمندان با آثار خوبی که از سراسر کشور به این جشنواره می‌آورند، توقع دارند در سالن‌هایی مجهز و مناسب به اجرا بروند.»

این بازیگر سینما و تلویزیون، با اشاره به کمبود آثار ارسالی به این جشنواره از سوی هنرمندان بومی استان، بیان داشت: «هنرمندان بومی کرمانشاه باید بیش از پیش در زمینه تئاتر مرصاد کار و فعالیت داشته باشند.»

پورمحمدی در پایان، از حضور بانوان در جشنواره تئاتر مرصاد اظهار خرسندی کرد و گفت: «یکی از چیزهایی که خیلی به چشم من آمد، حضور چشمگیر و درخشان زنان هنرمند در این جشنواره چه در بخش خیابانی و چه در بخش صحنه‌ای، هم در مقام نویسنده هم در مقام کارگردان و هم در مقام بازیگر بود که این برای من افتخاری بود که بانوان هنرمند در این جشنواره سنگ تمام گذاشتند.»




مطالب مرتبط

نظرات کاربران