در حال بارگذاری ...
گفت‌وگو با داور سیزدهمین جشنواره ملی تئاترمرصاد

اصغر گروسی: جشنواره تئاتر مرصاد، به حمایت و توجه بیشتر نیاز دارد

اصغر گروسی، عضو هیئت داوران سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد تاکید کرد با توجه و حمایت بیشتر از این رویداد هنری، می‌توان آن را در سطح بین المللی برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کرمانشاه، سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد از ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت با شرکت ۱۲۰ هنرمند از ۹ استان کشور در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه‌نویسی برگزار شد.

اصغر گروسی، عضو هیئت داوران این جشنواره گفت: «باید برای معرفی رشادت‌ها و مقاومت‌های مردم در زمان جنگ، بیشتر تلاش کرد تا با استفاده از برنامه‌هایی همچون جشنواره تئاتر مرصاد، این رشادت‌ها را به گوش نه تنها هموطنان بلکه گوش تمام جهان رساند.»

وی افزود: «عملیات مرصاد، رویدادی برای نشان دادن افکار پلید منافقین است. آن‌ها در کنار دشمن ما، در کنار صدام و رژیم بعث روبه‌روی هموطنان خودشان ایستادند و در عملیات مرصاد با لباس‌ سربازهای ایرانی و با استفاده از حب هموطنان کرد ما نسبت به رزمندگان ایرانی، جنایت‌های بسیاری را مرتکب شدند.»

این هنرمند تاکید کرد: «عملیات مرصاد یک اتفاق بسیار مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که باید بیشتر روی آن کار شود و برای آشنایی نسل جوان با آن کوشش کرد«.

گروسی در مورد اهمیت جشنواره تئاتر مرصاد هم گفت: «وزارت ارشاد باید اهتمام ویژه و یک نگاه خاصی به این جشنواره داشته باشد. جشنواره‌های موضوعی بسیار کمی داریم که در مکان خوشان برگزار می‌شوند و جشنواره مرصاد در اسلام‌آباد غرب یکی از آن نقطه‌های عطف است که وزارتخانه باید برای آن سرفصل بودجه‌ای در نظر بگیرد و با بهترین روش از آن حمایت کند.»

وی ادامه داد: «کسانی که در موقعیت‌های اداری هستند، می‌توانند کمک بیشتری به جشنواره بکنند و اهتمام بورزند. برای نمونه، استانداری, فرمانداری و اداره‌کل ارشاد استان نگاه ویژه به این جریان داشته باشند و شایسته‌تر از این با جشنواره تئاتر مرصاد برخورد کنند.»

این هنرمند با اشاره به تلاش‌های دبیرخانه‌ جشنواره تئاتر مرصاد گفت: «دبیرخانه تمام تلاش خودرا می‌کند که به بهترین نحو جشنواره برگزار شود ولی تلاش بدون ردیف بودجه و بدون حمایت مالی آن‌چنان بردی ندارد و شایسته است مسئولین استان و شهرستان برای اعتلای تاریخ و فرهنگ خود در جهت افزایش ردیف بودجه این جشنواره با احداث سالن و پلاتوهای بهتری در استان و شهرستان، زیرساخت‌ها را فراهم کنند تا شاهد جشنواره بسیار خوبی حتی در سطح بین‌المللی باشیم.»




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود
گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود

پوریا جلالی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه می‌گوید: سال آینده سالی پرکار و پر رونق است برای هنرمندان بخصوص هنرمندان تئاتر تا بتوان با کمک همراهی پیشکسوتان و حضوربزرگان تئاتر کرمانشاه را باز هم به روزهای پر ورنق خود بازگردانیم.

|

نظرات کاربران