در حال بارگذاری ...
کارگردان حاضر در جشنواره بین المللی تئاترفجر؛

نمایش خیابانی ارتباط مستقیمی با مخاطب دارد

نمایش خیابانی« همراه مردم» به نویسندگی و کارگردانی حسین نادری در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر در پهنه رودکی به اجرای می‌پردازد.

 گزارش ایران تئاتر، نمایش خیابانی «همراه مردم» به نویسندگی و کارگردانی حسین نادری، عصر فردا (سه‌شنبه 4 بهمن)، برای دومین بار در چهل‌ویکمین جشنواره تئاتر فجر، در پهنه رودکی اجرا شد.

نادری، در توضیح موضوع و درونمایه نمایش خیابانی «همراه مردم» گفت: «این نمایش به فداکاری‌های کادر درمان در دوران کرونا اشاره می‌کند و ما در این کار هنری به شکل فانتزی و طنز، مواجهه ویروس کرونا با افراد را مختلف نشان می‌دهیم.»

او افزود: «در این نمایش، به همراهی و کمک مردم به یکدیگر در شرایط همه‌گیری بیماری می‌پردازیم و سختی‌ها و ازخودگذشتگی‌های کادر درمان را نشان می‌دهیم».

این کارگردان ادامه داد: «یکی از دوستان من جزو کادر درمان بود و من با او ارتباط داشتم و از بسیاری از سختی‌های زمان کرونا مطلع بودم. برای همین علاقه‌مند شدم که به نوعی ایثار و از خودگذشتگی کادر درمان را نشان دهم. تلنگر این کار از زمان کرونا در ذهن من ایجاد شد و خوشبختانه توانستم آن را ساخت و پرداخت کنم و در شکل و قالب فانتزی، برای مخاطب به مرحله اجرا درآورم

نادری که اینک 40 ساله است، از سال ۱۳۸۰ فعالیت و کار خود را در عرصه‌های مختلف هنری آغاز کرده است. او تاکنون در بیشتر جشنواره‌های تئاتری کشور چون فجر، مقاومت، ایثار، فتح خرمشهر و کودک و نوجوان همدان حضور داشته است. او با این‌که کارهای صحنه‌ای هم داشته، ولی در سال‌های اخیر بیشتر به دنبال اجرای نمایش خیابانی بوده است، چرا که اعتقاد دارد در تئاتر خیابانی، ارتباط مستقیم‌تری با مردم و تماشاچیان وجود دارد.

او در این‌باره توضیح داد: «در سالن‌های تئاتر و کار صحنه‌ای، اکثر تماشاگران افرادی هستند که تماشاچی تئاتر بوده و با این هنر آشنا هستند، اما در تماشای نمایش خیابانی، مردم عادی حضور دارند و یک رهگذر نیز که با کار تئاتر آشنا نیست هم می‌تواند بایستند و کار شما را تماشا کند».

این نویسنده و کارگردان کرمانشاهی افزود: «به همین دلیل علاقه دارم که بیشتر کار خیابانی تولید و اجرا کنم و امسال نیز برای دومین بار است که در جشنواره بین‌المللی فجر به عنوان کارگردان حضور دارم».

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود
گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود

پوریا جلالی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه می‌گوید: سال آینده سالی پرکار و پر رونق است برای هنرمندان بخصوص هنرمندان تئاتر تا بتوان با کمک همراهی پیشکسوتان و حضوربزرگان تئاتر کرمانشاه را باز هم به روزهای پر ورنق خود بازگردانیم.

|

نظرات کاربران