در حال بارگذاری ...
علی صفدری در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر استانی کرمانشاه:

تئاتر یکی از راه‌های مهم برای فرهنگسازی در یک جامعه است

یک هنرمند زمانی می‌تواند دین خود را به وطن و مردمان سرزمینش ادا کند که تمام تلاش خود را برای ایجاد حال خوب برای مردمان سرزمین خود بکار گیرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر کرمانشاه، علی صفدری مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی ضمن ابزار خرسندی از حضور پرشور هنرمندان و هنردوستان از جشنواره بیان داشت: تشکر می‌کنم از هنرمندان عرصه نمایش استان که متاسفانه امروز خیلی ها در حال تلاشند که شور و نشاط را از جامعه بگیرند، این هنرمند است که با خلاقیت خود فضا را به یک فضای سالم و اثرگذار تبدیل می‌کند.

صفدری ادامه داد: با توجه به شرایط آثار قابل توجهی از سراسر استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، امیدواریم دوستانی که به جشنواره منطقه‌ای و جشنواره فجر راه پیدا می‌کنند بازهم بتوانند رتبه‌های برتر کسب کنند. زمانی کسی می‌تواند ادعای وطن دوستی و عشق به میهن و سرزمین و مردمان آن را کند که تمام تلاشش را برای خدمت به آنها بکار گیرد.

وی افزود: یک هنرمند زمانی می‌تواند دین خود را به وطن و مردمان سرزمینش ادا کند که تمام تلاش خود را برای ایجاد حال خوب برای مردمان سرزمین خود بکار گیرد.

صفدری تاکید کرد: همه باید به این درک برسند که هیچ کشور بیگانه‌ای خیر و خوبی برای کشور دیگر را نمی‌خواهد و مثال های حال حاضر این موضوع وضعیتی است که در کشورهای اکراین، سوریه و عراق شاهد هستیم.  این میان تنها کسی که دلسوز کشور است مردمان خود آن کشور هستند و این میان هنرمندان می‌توانند نقش مهمی ایفا کرده و حال و هوای خوب برای مردمان کشورشان ایجاد کنند.

صفدری با اشاره به نقش موثر تئاتر در انتقال فرهنگ،گفت: تئاتر یکی از راه های مهم برای فرهنگ‌سازی در یک جامعه است که متاسفانه نتوانسته‌ایم به خوبی از آن بهره ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در پایان گفت: چندسالی است که در حق تئاتر کرمانشاه بی‌مهری شده و امیدواریم بتوانیم این وضعیت را به سرعت بهبود بخشیده و تئاتر کرمانشاه را به جایگاه واقعی آن برگردانیم.

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی کرمانشاه 11 لغایت 14 آذرماه 1401 به دبیری کیوان خلیلی  در مجموعه تئاتر شهر کرمانشاه برگزار شد




نظرات کاربران