در حال بارگذاری ...
توسط گروه نمایشی اساطیر انجام می‌شود

اجرای نمایش «برای تو که هنوز نزاده‌ای» در پلاتو تجربهِ کرمانشاه

نمایش «برای تو که هنوز نزاده‌ای» به کارگردانی بهاره کرمی که شامل دو روایت تاریخی از ایران باستان و دوره اسلامی است، از ۲۴ تا ۲۸ دی در پلاتو تجربه مجمتع فرهنگی و هنری شهید آوینیِ کرمانشاه به اجرا خواهد پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کرمانشاه، نمایش «برای تو که هنوز نزاده‌ای» نوشته‌ هومن روح‌تافی و کارِ بهاره کرمی، در پلاتو تجربه مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی به اجرا درخواهد آمد.

روایت اول این نمایش، قصه‌ای از تاریخ ایران باستان است که در آن، مزدک برای مبارزه با ستمگری اربابان زورگو و انحراف در آیین زرتشت قیام می‌کند. نخست شاه قباد با او یار است اما بعد چون قدرت خود را در خطر می‌بیند، پشت مزدک را خالی می‌کند و فرزند او انوشیروان تمام مزدکیان را با فرو کردن در زمین به قتل می‌رساند.

در روایت دوم این نمایش که مربوط به دوره بعد از اسلام ایران است، بابک خرمدین برای رهایی از چنگ خلفای ستمگر عباسی دست به مبارزه در خاک آذربایجان می‌زند و بارها سپاهیان خلیفه را مغلوب می‌کند. او عاقبت با خیانت یکی از سرداران ایرانی تبار اسیر می‌شود و به دست خلیفه کشته می‌شود.

بهاره کرمی و هومن روح‌تافی، بازیگران این نمایش هستند.

محمدرسول نوری (منشی صحنه)، حسین ناصری (مدیر صحنه)، زینب کرمی چمبتانی (طراح و دوخت لباس)، محمد تخت‌توانی (نور)، سیدمحمد حسینی و مهدی پیری و فربد صفری (صحنه)، جلیل خدادیان (چهره‌پرداز)، فاطمه کرمی (طراحی ماسک و اکسسوار)، هیربد روح تافی (بروشور)، طاها حقی (موسیقی) و امین سروری (افکت) از دیگر عوامل اجرایی نمایش «برای تو که هنوز نزاده‌ای» هستند.

نمایش «برای تو که هنوز نزاده‌ای» به کارگردانی بهاره کرمی از 24 تا 28 دی، ساعت 17 در پلاتو تجربه مجمتع فرهنگی و هنری شهید آوینی به صحنه خواهد رفت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران