در حال بارگذاری ...
از سوی معاون توانبخشی بهزیستی کرمانشاه اعلام شد

هیئت انتخاب جشنواره تئاتر منطقه‌ای افراد دارای معلولیت زاگرس

کمال الدین شفیعی، شهرام کرمی و هاشم پورمحمدی به عنوان هیئت انتخاب جشنواره تئاتر منطقه‌ای افراد دارای معلولیت زاگرس معرفی شدند.

به گزارش تئاتر کرمانشاه، طی احکامی جدا از سوی از سوی نیلوفر اختیاری معاون توانبخشی بهزیستی کرمانشاه، کمال الدین شفیعی،شهرام کرمی و هاشم پورمحمدی به عنوان هیئت انتخاب جشنواره منطقه‌ای افراد دارای معلولیت زاگرس معرفی شدند.
کمال الدین شفیعی دارای دکترای هنرهای نمایشی از کشور آلمان است و اکنون در چهارمحال و بختیاری در زمینه تئاتر فعالیت می‌کند.
شهرام کرمی فارغ التحصیل رشته هنرهای نمایشی در مقطع کارشناسی ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد کارگردانی و همچنین دارای نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که تاکنون آثار مختلفی را به عنوان نویسنده و کارگردان منتشر و اجرا کرده است.
نمایشنامه‌های «شب تار کاهگل نشینان» و «دیوار» و «بلوط‌های تلخ» و «پوتین‌های عموبابا» و «پوکه‌های برنجی» و «چه کسی سهراب را کشت؟» و «نامه‌های شرجی» و «خروس می‌خواند» و «مردی برای همیشه» و «شکار بزرگ شنبه» و..... از مهمترین آثاری نمایشی این هنرمند است. آخرین اثر این نویسنده و کارگردان با مضمون مقاومت نمایشنامه «کاش جای این همه استخوان لب‌هایت برمی‌گشت» است که سال گذشته توسط نشر عنوان و با حمایت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس منتشر شد
هاشم پور محمدی کارگردانی آثاری چون «راز سوگ پروانه»،«بچه‌های بی بی»،«آن مرد»،«داربست» و... را بر عهده داشته است.
وی از نویسندگان خوش ذوق است و آثار «بچه‌های بی بی»،« یک طناب محکم»،« کانال فرشته»،«اسب حیوان عجیبیست»،«استشهادی برای مسافر اردیبهشت»،«ازکربلا تاشام »،«آن دو نفر»،« زندگی در خیابان» و... را در کارنامه نویسندگی خود دارد.
هاشم پورمحمدی در چندین جشنواره استانی،ملی و بین المللی حائز رتبه‌های برتر در زمینه‌های مختلف از جمله بازیگری،کارگردانی و نویسندگی شده است.
جشنواره تئاتر منطقه‌‌ای افراد دارای معلولیت زاگرس توسط اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه و با مشارکت استان‌های ایلام،لرستان،کردستان و همدان به صورت مجازی ۲۶ لغایت ۳۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود
گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود

پوریا جلالی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه می‌گوید: سال آینده سالی پرکار و پر رونق است برای هنرمندان بخصوص هنرمندان تئاتر تا بتوان با کمک همراهی پیشکسوتان و حضوربزرگان تئاتر کرمانشاه را باز هم به روزهای پر ورنق خود بازگردانیم.

|

نظرات کاربران