در حال بارگذاری ...
به مناسبت دومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی؛

اجرای تئاتر خیابانی «علمدار» در سطح شهر کرمانشاه

نمایش‌های خیابانی «علمدار» به کارگردانی صیاد خالیگران به مناسبت به مناسبت دومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در سطح شهر به اجرا درآمد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کرمانشاه، به مناسبت هفته مقاومت و همزمان با دومین سالروز شهادت شهید والا مقام سردار سلیمانی اجرای نمایش های خیابانی با عنوان "علمدار" به همراه دمام و سنج در سطح شهرکرمانشاه اجرا شد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: شهید، باران رحمت حق است که به زمین خشک جان ها، حیات دوباره می بخشد و این مدافعان حرم هستند با اینکه می دانند در راه هدف حفظ و پاسداری از اسلام و مسلمین شهید خواهند شد با اعتقادی راسخ پا در میدان جنگ می گذارند.

جلیلی افزود: آنها می‌دانند که راه حق چیست و کدام است. امام حسین و 72 تن از یارانش به شهادت رسیدند اما هیچ چیز به آخر نرسید و آنجا تازه شروع ماجرا بود و دین اسلام انگار دوباره جان گرفت. عشق شهید، عشقی حقیقی است که با هیچ چیز عوض نخواهد شد.

وی هدف از برگزاری تئاتر خیابانی را یادآوری ذره ای از رشادت ها و جانفشانی‌های شهدای مدافع حرم عنوان کرد و گفت: با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد کرونا، اجرای نمایش‌های خیابانی با عنوان "علمدار" به همراه گروه سنج و دمام نوازی از ۹ دی ماه در مزار شهدای شهر کرمانشاه آغاز و روز های جمعه دهم دی ماه در مسجد جامع اجرا شده و ۱۳ دی ماه هم در میدان غدیر جنب ساختمان شهرداری کرمانشاه برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود
گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود

پوریا جلالی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه می‌گوید: سال آینده سالی پرکار و پر رونق است برای هنرمندان بخصوص هنرمندان تئاتر تا بتوان با کمک همراهی پیشکسوتان و حضوربزرگان تئاتر کرمانشاه را باز هم به روزهای پر ورنق خود بازگردانیم.

|

نظرات کاربران