در حال بارگذاری ...
دبیر شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوره خبرداد؛

برگزاری بخش تئاتر خیابانی جشنواره مرصاد در اسفند­ماه

تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب و دبیر شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره تئاتر ملی مرصاد؛ ۱۱ شهرستان کشور از ۸ استان میزبان اجراهای نمایش دوازدهمین جشنواره تئاتر ملی مرصاد هستند

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کرمانشاه؛ از سوی دبیرخانه دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد جدول زمانبندی اجرای نمایش­های صحنه­ ای دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد منتشر شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب و دبیر شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره تئاتر ملی مرصاد گفت:بر اساس تصمیم مدیریت جشنواره،جشنواره در دو بخش زمانی مجزا برنامه ریزی شده است.

تمری ادامه داد:امسال گستره جغرافیایی دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد تغییر پیدا کرد و با تمرکز بر شهرستان اسلام آبادغرب،حوزه‌های جغرافیایی جشنواره افزایش پیدا کرد است. با برنامه ریزی‌های انجام شده گروه‌های منتخب بخش تئاتر صحنه‌ای در شهرهای خود به اجرا می‌پردازند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام‌آبادغرب افزود:در بخش اول جشنواره که از ۲۰ آذر ماه تا ۷ دی ماه ادامه خواهد داشت.

دبیر شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد درادامه با اشاره به اینکه چند بخش جشنواره از ۲۰ آذرماه آغاز و تا ۷ دی ماه ادامه دارد افزود:شهرهای اصفهان،کرمانشاه،قشم،ازنا،یاسوج،اسلام آبادغرب،گیلانغرب،روانسر،کنگاور،زنجان،همدان شهرهای منتخب و میزبان اجراهای دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد هستند و اختتامیه این دوره از جشنواره با اعلام یاد بود دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ۱۲۸۰ شهید جشنواره روز هفتم دی ماه برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به اهمیت جشنواره تئاتر مرصاد اشاره کرد و اظهار داشت:مرصاد یادآور حماسه آفرینی‌ها و شجاعت‌ها و رشادت‌های مردم ایران و بویژه مردم اسلام آبادغرب در هشت سال دفاع مقدس و بویژه در عملیات غرورآفرین مرصاد است. مردم این دیار در این عملیات برگ هایی از حماسه را خلق کردند که در تاریخ ماندگار و ثبت شده است. امروز منافقین به دنبال تطهیر چهره خودشان هستند و از همه ابزارهای رسانه‌ای خود برای موضوع استفاده می‌کنند اما تئاتر مرصاد می‌تواند مانع از این اقدام آنها شود و خاطرات ۱۷۰۰۰ ترور و خیانت هایی که در حق مردم ایران انجام دادند دوباره زنده کند. عده‌ای به دنبال آن هستند تا خیانت‌ها و ترورهای منافقین به دست‌ فراموشی سپرده شود و لذاباید مراقب این نقشه شوم بود و تئاتر مرصاد یکی از ابزارهای مقابله با این جریان است.

تمری در پایان گفت:بخش خیابانی جشنواره تئاتر مرصاد نیز برنامه‌ریزی شده و در اسفندماه ۱۴۰۰ به میزبانی شهرستان اسلام‌آبادغرب و شهرستان‌های همجوار غرب استان کرمانشاه برگزار شود.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران