در حال بارگذاری ...
بخش های مختلف جشنواره ملی تئاتر مرصاد شروع به کار کردند؛

گزارشی از روند برگزاری بخش نمایشنامه خوانی جشنواره

نمایشنامه خوانی بخش آغازین جشنواره ملی تئاتر مرصاد با اجرای ۵ نمایشنامه خوانی در شهرستان های کرمانشاه، روانسر ، کنگاور، اسلام آبادغرب و گیلانغرب استان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار تئاتر کرمانشاه؛ بخش نمایشنامه خوانی دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در 5 شهرستان استان کرمانشاه برگزار شد.
اولین اجرای نمایشنامه خوانی نمایشنامه «ریل» توسط تئاتر اساطیر کرمانشاه به کارگردانی سامان لرستان اجرا گردید. این نمایشنامه نوشته‌ی لیلا روغنگیر و از شهر کرمانشاه منتخب هیئت انتخاب این بخش بود.

دومین نمایشنامه خوانی مطلق به اجرای نمایشنامه خوانی نمایشنامه «بچه بمب» نوشته‌ی مریم گودرزی با نقش خوانی پرنیا امیری،دیبا کرمی و صحنه خوان ایناز کبروار و اجرای موسیقی آیدا غریبی در شهر روانسر به کارگردانی میثم محمدی برگزارشد.

سومین نمایشنامه خوانی را گروه تئاتر داروگ نمایشنامه‌ای از رحمت غلامی به نام « آزر با ز ر» از شهرستان کنگاور اجرا کردند. کارگردانی این نمایشنامه خوانی را محمد رضا عظیمی عهده دار بود. همچنین ناهید یوسفی و آیناز محمدی نقش خوانان و جواد دهنوی بخش موسیقی بوده‌اند. این اجرا در مجتمع فرهنگی و هنری یادگار امام(ره)شهرستان کنگاور برگزار شد.
و آخرین اجرای نمایشنامه خوانی مربوط به نمایشنامه خوانی « خون انار» می‌باشد که به نویسندگی زهرا حاجی احمدی و به کارگردانی علی حسن نوری توسط گروه نمایش آفرینش در مجتمع فرهنگی و هنری غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گیلانغرب اجرا شد.

نسرین احمدی و علی حسن نوری و صحنه خوانی آرش منصوری نقش خوانان این نمایشنامه خوانی بودند. همچنین موسیقی این اجرا بر عهده‌ی علی کریمی بوده است

 بخش نمایش نامه­نویسی جشنواره از تاریخ ۲۰ لغایت ۲۴ آذر در شهرهای کرمانشاه،روانسر،کنگاور،اسلام آبادغرب و گیلانغرب برگزار  و همچنین  این نمایشنامه خوانی‌ها به صورت زنده از صفحه رسمی اینستاگرام جشنواره پخش گردید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران