در حال بارگذاری ...
همزمان با آغاز جشنواره رقم خورد

 آیین رونمایی از پوستر دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد 

دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد یادبود دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ۱۲۸۰ شهید شهرستان اسلام‌آبادغرب آغاز بکار کرد. 

به گزارش خبرنگار تئاتر کرمانشاه،  با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از مدیران شهرستان و هنرمندان نمایش دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آبادغرب آغاز بکار کرد. 
 خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور میهمان تقدیر کرد و گفت : تئاتر مرصاد یک سنگر مستحکم برای دفاع از ارزش‌های انقلاب به ویژه هشت سال دفاع مقدس است.  اگر روزی فرزندان این شهر با فدای جان خود از کیان اسلامی دفاع کردند ، امروز فرزندان همان بزرگ مردان در سنگر هنر این رسالت را ادامه می دهند. 
حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدا افزود: امروز تئاتر ملی مرصاد قرار است که پیام رشادت ها و ایثارگری های هشت سال دفاعدمقدس  را به ایران اسلامی و جهان با قالب هنر مخابره کند. 
وی ادامه داد: اسلام آباد غرب بسیاری از شهدا در اسلام آباد نفس کشیده اند که تئاتر مرصاد قرار است راه و رسم  ،رشادت ها ی شهدا را بازگو نماید. خروجی هنر اسلامی حیات طیبه است. 
تئاتر ملی مرصاد یکی از کارهای هنری ارزشمند است که دارای یک رزومه بسیار قوی دارد و می تواند  مشت محکمی برای به دهان کوبیدن مخالفین نظام خصوصا  منافقین باشد. 
جهانبخش حیدری فرماندار شهرستان اسلام‌آبادغرب نیز در این مراسم گفت : تئاتر مرصاد یادآور حماسه آفرینی مردم ایران به ویژه مردم اسلام آبادغرب در طول هشت سال دفاع مقدس به ویژه عملیات مرصاد است . 
وی تئاتر مرصاد را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: باید با زبان هنر رشادت و افتخار آفرین های شهدا و رزمندگان را به جامعه و نسل آینده منتقل کرد. 
سعید نوروزی دبیر جشنواره گفت ؛ مجموعا ۲۰۵ اثر از ۲۷ استان کشور در این جشنواره حضور داشته است. جشنواره در ۴ بخش نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی و تئاتر صحنه ای و نمایش خیابانی برگزار خواهد شد و بخش اول جشنواره از تاریخ ۲۰ آذر لغایت ۷ دی برگزار خواهد شد و بخش خیابانی نیز  از تاریخ  ۲۲ لغایت ۲۵ اسفند در شهرستان اسلام آبادغرب برگزار خواهد شد.
در این مراسم از تعدادی از پرستاران شهرستان همزمان با هفته پرستار و میلاد حضرت زینب تقدیر شد. 
در پایان مراسم از پوستر دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد رونمایی شد و هنرمندان و مسئولان شهرستان صبح امروز با حضور در گلزار شهدای شهرستان به مقام شهدا ادای احترام کردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران