در حال بارگذاری ...
کارگردان حاضر در همایش تئاتر خیابانی مکتب حاج قاسم

یکی از وظایف هنرمندان معرفی شهدا و رشادت‌های آن‌هاست

سعید ذبیحی کارگردان نمایش " آب"، که در همایش" تئاتر خیابانی مکتب حاج قاسم" گفت: هنرمندان بخصوص حوزه تئاتر باید تمام تلاش خودشان را درراه معرفی هرچه بهتر شهدا، رشادت‌های آن‌ها و دفاع مقدس بجا آوردند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کرمانشاه، سعید ذبیحی کارگردان نمایش " آب"، که در همایش" تئاتر خیابانی مکتب حاج قاسم" گفت: یکی از وظایفی که هنرمندان تئاتر خیابانی باید همیشه آن را به یاد داشته و به آن پایبند باشند تبیین ارزش‌های دفاع مقدس است، که باید تا می‌توانیم در راستا آثار مناسب تولید کنیم.

وی افزود:نمایش «آب» داستان نحوه‌ی به شهادت رسیدن یک رزمنده‌ی غواص را دریکی از عملیات‌های دفاع مقدس به تصویر می‌کشد. من سالیان سال دارم این نمایش را اجرا می‌کنم و حداقل در هشت جشنواره‌ی معتبر این تئاتر حضورداشته است. بازهم می‌توانم آن را اجرا کنم؛ چراکه هر اجرا در مکانی متفاوت و مخاطبانی متفاوت داشته است و بارها و بارها بازخوردهای متفاوتی از آن گرفته‌ایم.

ذبیحی ادامه داد:متأسفانه با توجه به شرایط کشور که باعث تعطیلی تئاتر شد،در بعضی موارد خودمان هم مقصر بودیم. دودستگی‌های به وجود آمده فضای مناسبی برای تئاتر استان درست نکرده و امیدوارم در آینده‌ی نزدیک با همدلی و همراهی این مشکل برطرف شود مثل گذشته بازهم شاهد درخشش هنرمندان کرمانشاه در جشنواره‌ها باشیم و حتی در خود استان بازهم تئاتر رونق گیرد. چه‌بسا که در همین شرایط کرونایی کشور هنرمندان تئاتر خیابانی در حد توان خودشان توانستند چراغ تئاتر را روشن نگه‌دارند.

وی با اشاره به استقبال تماشاگران از این جشنواره گفت:خوشبختانه چه در شهرستان و چه در شهر کرمانشاه استقبال تماشاگران بسیار عالی بود،پس از اتمام نمایش بازخوردهای خوبی از مخاطبین گرفتم که باعث ایجاد انگیزه و انرژی مثبت در هنرمندان می‌شود.

امید دارم که بتوانیم وظیفه‌مان در حد قابل‌قبول در معرفی شهدا و دفاع مقدس بجا آوریم و در آینده‌ی نزدیک شاهد اجراهای بیشتر در سطح استان باشیم.

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود
گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود

پوریا جلالی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه می‌گوید: سال آینده سالی پرکار و پر رونق است برای هنرمندان بخصوص هنرمندان تئاتر تا بتوان با کمک همراهی پیشکسوتان و حضوربزرگان تئاتر کرمانشاه را باز هم به روزهای پر ورنق خود بازگردانیم.

|

نظرات کاربران