در حال بارگذاری ...
همزمان با اربعین حسینی؛

جدول اجراهای همایش تئاتر خیابانی مکتب حاج قاسم منتشر شد

دبیر همایش تئاتر خیابانی مکتب حاج قاسم از شروع این رویداد تئاتری همزمان با اربعین حسینی در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار تئاتر کرمانشاه، هاشم پور محمدی دبیر همایش تئاتر خیابانی مکتب حاج قاسم با بیان این مطلب گفت: برگزاری همایش تئاتر خیابانی مکتب حاج قاسم به مناسبت هفته دفاع مقدس حاصل رایزنی‌ ها و حمایت ‌های کانون تئاتر خیابانی و دفتر تئاتر خیابانی استان کرمانشاه است و این همایش همزمان با کرمانشاه در چهار استان تهران، ایلام، کردستان و منطقه آزاد اروند (خرمشهر و آبادان) نیز برگزار می شود.

پورمحمدی افزود: بنابر فراخوانی که از سوی انجمن هنرهای نمایشی اعلام شده کارهایی که با موضوع دفاع مقدس آماده اجرا بودند دعوت را لبیک گفتند، آثار بررسی شد و در نهایت ۷ نمایش برای اجرا در این رویداد انتخاب شدند.

گروه‌‌های منتخب نمایش های خود را طی روزهای 5 تا 9 مهرماه جاری (سه اجرا) در شهر کرمانشاه در سه مکان پارک نوبهار، پارک آزادگان و زندان مرکزی و همچنین در شهرستان اسلام آباد غرب و زندان ماهیدشت اجرا می کنند.

دبیر همایش تئاتر خیابانی مکتب حاج قاسم ضمن قدردانی از همه همکاران فعال در دفتر تئاتر خیابانی، کانون تئاتر خیابانی ایران و انجمن هنرهای نمایشی کشور و استان افزود: امیدواریم با توجه به پتانسیل ها و توانی که تئاتر خیابانی و هنرمندان این بخش دارند و به راحتی می توانند با مردمی که بنا به دلایل مختلفی امکان حضور در سالن های تئاتر را ندارد ارتباط برقرار کنند، این همایش فتح بابی برای حمایت بیشتر گروه های تئاتر خیابانی و هنرمندان فعال در این عرصه در استان بشود. 

پورمحمدی با بیان اینکه علیرغم اینکه متاسفانه بهاء مناسبی به کار هنرمندان خیابانی داده نشده اما این هنرمندان همیشه در تمامی بزنگاه هایی که واقعا نیاز بوده حضور داشته اند، اظهار کرد: امیدوارم این رویداد حداقلی باشد برای ارج نهادن به شهیدان و همه کسانی که باعث شدند این مرزو بوم پایدار بماند و ما باید با در حد توان خود حامی و نگهدارنده آن باشیم.

همایش تئاتر خیابانی مکتب حاج قاسم از 5 مهرماه مصادف با اربعین حسینی آغاز و تا جمعه 9 مهرماه ادامه دارد.

علاقه مندان می توانند جدول اجراهای این همایش را از قسمت ضمیمه خبر دانلود کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران