در حال بارگذاری ...
 معاون توسعه و مدیریت منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛

اسلام آبادغرب پتانسیل بالایی در زمینه­ هنر تئاتر دارد

صدراله بابلی معاون توسعه و مدیریت منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: مردم شهرستان اسلام آباد­غرب  از پتانسیل و علاقه بسیار بالایی در تمامی امور فرهنگی و هنری به خصوص تئاتر برخوردار هستند. جوانان آن علیرغم شرایط بسیار محدود در شهرستان ها، در جشنواره های استانی و ملی بسیار خوش درخشیدند  و ثابت کردند حرفی برای گفتن دارند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کرمانشاه؛ صدراله بابلی معاون توسعه و مدیریت منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دیدار با جهانبخش حیدری فرماندار شهرستان اسلام ابادغرب و اعضاء دبیرخانه تئاتر مرصاد و جمعی از اهالی تئاتر استان، با اشاره به زمان ماموریت خود به عنوان فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب  اظهار داشت: مردم این شهرستان از پتانسیل و علاقه بسیار بالایی در تمامی امور فرهنگی و هنری به خصوص تئاتر برخوردار هستند. جوانان آن علیرغم شرایط بسیار محدود در شهرستان ها، در جشنواره های استانی و ملی بسیار خوش درخشیدند  و ثابت کردند حرفی برای گفتن دارند.

بابلی ادامه داد : فلسفه تاسیس و ایجاد اداره فرهنگ و ارشاد، خدمت به اهالی فرهنگ و هنر است و ما به عنوان مسئول در اداره کل پیرو وظایف و سیاست های راهبردی خود در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و احیاء ارزش های ناب بر برگزاری هرساله جشنواره تئاتر مرصاد پافشاری می کنیم و از وزارت متبوعه خود این انتظار را داریم که با توجه به این اتفاق مهم، و یازده دوره اجرای موفق و قابل قبول جشنواره با تمامی کمبودهای موجود شهرستان و از همه مهمتر استقبال هنرمندان سراسر کشور این واقعه تاریخی را به عنوان افتخاری بزرگ و ماندگار هرساله اجرا نماییم.

درادامه معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نقد را عامل  پیشرفت و اساس توسعه دانست و بیان داشت:  برای توسعه در هر کاری، باید عنصر نقد را کنار آن داشته باشیم. ببینیم عملکرد درستی داشته ایم یا خیر! پیشرفت کرده ایم یا پس رفت! بازخورد آن را ارزیابی کنیم، نقاط قوت آن را پیدا کنیم و گسترش دهیم و موارد ضعف را از بین ببریم

 وی ادامه داد: همچنین مشورت و استفاده از نقطه نظرات دیگران از اصول تاکید شده است و در این میان نقد سازنده و منصفانه، عامل پیشرفت و توسعه است.

ربانی گفت: در خصوص ادامه اجرای هرساله جشنواره تئاتر مرصاد نیز ابتدا باید عملکرد این اداره کل و انجمن نمایش را در یازده دوره اجرای آن نقد و ارزیابی کنیم، ماحصل کار را به صورت حرفه ای و به عنوان یک رخداد ارزشمند  ملی و تاثیرگذار ارزیابی نموده و برای جاودانه کردن این رویداد بزرگ تاریخی، فرهنگی، حماسی، هنری و...در سطح ملی، تمام جوانب آن را بررسی نماییم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در پایان گفت: پیشنهاد جشنواره تئاتر مرصاد، سالها پیش توسط بنده صورت گرفت و با افتخار عرض می کنم مدیریت برگزاری جشنواره به مدت چند سال به عهده من بود که با کمک همکاران خود و هنرمندان شهرستان اسلام آبادغرب به خوبی برگزار گردید و همچنان تلاش می کنیم پرچمی که با عشق به وطن، علم به استقلال و ایرانی آزاد و مردمان آزاده و غیور کُرد برافراشته شده زمین گذاشته نشود.

 

جشنواره ملی تئاتر مرصاد آبان ماه 1400 در شهرستان اسلام آباد غرب برگزار می شود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود
گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود

پوریا جلالی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه می‌گوید: سال آینده سالی پرکار و پر رونق است برای هنرمندان بخصوص هنرمندان تئاتر تا بتوان با کمک همراهی پیشکسوتان و حضوربزرگان تئاتر کرمانشاه را باز هم به روزهای پر ورنق خود بازگردانیم.

|

نظرات کاربران