در حال بارگذاری ...
با اشاره به شجاعت و رشادت بانوی گمنام گیلان­غربی

نمایشنامه« استشهادی برای مسافر اردیبهشت» به چاپ رسید

نمایشنامه« استشهادی برای مسافر اردیبهشت» نوشته ی هاشم پورمحمدی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار تئاتر کرمانشاه، نمایشنامه «استشهادی برای مسافر اردیبهشت» نوشته ی هاشم پورمحمدی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر به چاپ رسید.

هاشم پور محمدی متولد کرمانشاه و فارق التحصیل کارشناسی روانشناسی و از فیلمسازان فعال انجمن سینمایی جوان است. او کارگردانی آثاری چون "راز سوگ پروانه"، "بچه های بی بی"،"آن مرد"، "داربست" و... را بر عهده داشته است.
وی از نویسندگان خوش ذوق است و آثار "بچه های بی بی"،" یک طناب محکم"،" کانال فرشته"،"اسب حیوان عجیبیست"،"استشهادی برای مسافر اردیبهشت"،"ازکربلا تاشام "،"آن دو نفر"،" زندگی در خیابان" و... را در کارنامه نویسندگی خود دارد
همچنین در چندین جشنواره استانی،ملی و بین المللی حائز رتبه های برتر در زمینه های مختلف از جمله بازیگری، کارگردانی و نویسندگی شده است.

پورمحمدی درباره این نمایشنامه می­گوید: نمایشنامه­ی «استشهادی برای مسافر اردیبهشت» یک اشاره­ی کوچکی به زندگی سراسر شجاعت و رشادت بانوی گمنام گیلانغربی نصرت شهسواری( بسیطی) است. بانویی که در حجم بیخبری ما از اسطوره ها و نمادهای واقعی شهامت، شجاعت و ایستادگی گمنام است.

نصرت بسیطی بانویی که در زمان حمله رژیم بعث عراق به عنوان تنها زنی که در عرصه نبرد حضور داشت دوشادوش رزمندگان و برادرش حسین بسیطی دلاورانه و با دست خالی مانع سقوط  گیلانغرب شدند. نصرت بیش از هر رزمنده ای در آن ایام می کوشد و مبارزه می­کند. امداد رسانی می­کند، نگهبانی می­دهد، به کمین و شناسایی می­رود، بدن مطهر شهدا را از مناطق سخت و زیر آتش دشمن عقب می­کشد، شهدا را غسل می­دهد، حتی بعد از شهادت برادرش حسین با لبخند بدن را غسل می­دهد.

سوای همه­ی اینها در خلوتش شعر می­خواند شعر می­گوید نگران مردم است و بعد از فوت مادرش تنها ترین رزمنده می­شود اما باز هم مثل کوه می­ایستد. شهید صیاد شیرازی او را رسما مورد تجلیل قرار می­دهد.

اینها باعث می­شود که هر انسانی محو شخصیت نصرت و در عین حال گمنامی او بشود.

پوورمحمدی ادامه داد: به عنوان کسی که تحت تاثیر شخصیت والای این بانوی گمنام قرار گرفتم بر خودم لازم دانستم در حد توانان در شناساندن این اسوه شجاعت، مقاومت و گمنامی قدمی بردارم.

حوزه هنری استان نیز با برگزاری اولین رپرتوار نمایشنامه­نویسی و نمایشنامه­خوانی و در اختیار قرار دادن منابع کمک شایانی به نگارش و معرفی این نمایشنامه کرد به گونه ای که در حوزه هنری این نمایشنامه توسط نمایشنامه خوانی دیده شد. پیگیری حوزه هنری و همینطوراداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس پای کار آمدند و سرانجام این نمایشنامه به چاپ رسید.

با توجه به شرایط تعداد مجلدات چاپ شده پاسخگوی درخواست­های عزیزانی که علاقه مند به خوانش این اثر هستند نیست که امیدوارم مجدد تعداد بیشتری از این نمایشنامه به چاپ برسد.

امید دارم که ان­شاالله این اثر روزی در استان برای عموم اجرا شود

 

 

 

 

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران