در حال بارگذاری ...
سمیه مهری در گفت‌وگو با ایران تئاتر عنوان کرد:

کتاب «تیاتر در خیابان» روانه بازار نشر شد

کتاب «تیاتر در خیابان»جامع ترین کتاب درباره تئاتر خیابانی ایران به قلم سمیه مهری نویسنده، کارگردان و بازیگر کرمانشاه روانه بازار نشر شد.

سمیه مهری نویسنده ،بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر که در سال ‌ای اخیر حضور موثری در تئاتر و جشنواره تئاتر فجر و دریافت جوایز دارد. در گفت‌وگو با ایران تئاتر درباره کارهای جدیدش در تئاتر گفت:با توجه به تعطیلی مجدد سالن‌های نمایشی به واسطه شیوع موج چهارم کرونا در این مدت مشغول نوشتن کتاب «تیاتر در خیابان»با توجه به نیازهای موجود و نبود کتاب تخصصی زیادی در این حوزه بودم و این کتاب توسط انتشارات نودا روانه بازار نشردر تیراژ20000 شده است و این اثر منبعی جامع ، مفید و کامل برای علاقمندان و هنرمندان جوان تئاتر خیابانی برای فراگیری تکنیک‌ها و مسائل روز تئاتر خیابانی است.

این نویسنده با اشاره به بخش‌های مختلف کتاب افزود: بر این کتاب دکتر شهرام کرمی مقدمه‌ای جامع و کامل نوشته شده و از تلاش ایشان برای چاپ شدن این اثر تشکر می‌کنم.برای نوشتش مدت‌ها تحقیق و پژوهش انجام دادم و علی رغم کمبود منابع تخصصی در این حوزه از منابع و مقالات بسیار کاربردی خارجی استفاده کردم، تا کتاب به روز و جذاب باشد. این کتاب از پنج فصل شامل مقدمه، ریشه هنر نمایش، تاریخچه و پیشینه تیاتر، تاریخچه و پیشینه تیاتر، تیاتر خیابانی در ایران، ضرورت تیاتر خیابانی، عناصر تیاتر خیابانی تشکیل شده وهر بخش خود شامل چندین زیر مجموعه می‌شود.

این کارگردان با اشاره به ضرورت  توجه مسئولین به وضعیت هنرمندان تئاتر در شرایط سخت کرونایی گفت:در شرایطی که تئاتر در یکسال و نیم گذشته با تعطیلی به جز چند مقطع مهم مثل برگزاری جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه  روبه رو است،باید با اخد راهکارهای حمایتی از هنرمندان تئاتری که معیشتشان به خطر افتاده حمایت کرد تا در آن‌ها نور امید و دلگرمی به وجود بیاید.

در کارنامه کاری سمیه مهری در حوزه های اجتماعی و دوران دفاع مقدس در عرصه نویسندگی ، بازی و اجرا آثاری  نظیر معرکه در معرکه،آلزایمر، ثانیه صفر، کژدم، مضحکه در مضحکه ،قهوه برزیلی دیده می‌شود. 




نظرات کاربران