در حال بارگذاری ...
در سی و دومین جشنواره تئاتر استانی اجرا شد

«قند خون» شیرینی قند و تلخی روزگار را نشان داد

نمایش " قند خون" به نویسندگی لیلی عاج و کارگردانی بیژن مرادی دومین نمایش اجرا شده در نخستین روز از سی و دومین جشنواره استانی کرمانشاه بود.

به گزارش خبرنگار تئاتر کرمانشاه؛ نمایش " قند خون" به نویسندگی لیلی عاج و کارگردانی بیژن مرادی در نخستین روز از سی و دومین جشنواره تئاتر استانی به اجرا پرداخت.

کارگردان درخصوص داستان نمایش می گوید: لیلی عاج در این نمایش به یک موضوع اجتماعی بسیار مهم می پردازد. او در نمایش خود مسئله بیکاری و تعطیلی واحدهای صنعتی و صنفی و تاثیر آن بر خانواده را مورد توجه قرار داده و برای این کار به سراغ کارخانه قند ورامین رفته است. کارخانه ای که با بیش از حدود هشتاد سال فعالیت متاسفانه در سال 1394 تعطیل شد.

در این نمایش کوهستان که یک مهاجر کرد است به خاطر تعطیلی کارخانه قند، از کار بیکار شده و بجای بخشی از طلبش به او قند داده اند و حالا همسرش پروانه با شکستن این قندها و بسته بندی آن، قندها را به سوپرمارکت محل می دهد و بجای آن مایحتاج زندگی می گیرد و البته این وضع چندان دوام نخواهد داشت. در این شرایط شیرین، خواهر کوهستان نیز که همسرش او را طلاق داده است با وضعیت روحی نا مناسب در خانه کوچک آن زندگی می کند. همسر شیرین به بهانه بیکار شدن او را طلاق داده است و حالا شیرین در تلاش است تا با بخشیدن مهریه اش او را دوباره به ادامه زندگی مشتاق کند.

بازیگران این نمایش مریم السادات موسوی، پریسا حسینی و بیژن مرادی هستند.

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود
گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود

پوریا جلالی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه می‌گوید: سال آینده سالی پرکار و پر رونق است برای هنرمندان بخصوص هنرمندان تئاتر تا بتوان با کمک همراهی پیشکسوتان و حضوربزرگان تئاتر کرمانشاه را باز هم به روزهای پر ورنق خود بازگردانیم.

|

نظرات کاربران