در حال بارگذاری ...
طی احکام جداگانه ای از سوی سیدمحمدجواد معراجی؛

داوران سی و دومین جشنواره تئاتر استانی معرفی شدند

طی احکام جداگانه از سوی سید جواد معراجی دبیر سی دومین جشنواره تئاتر استانی؛ آقایان هواس پلوک، عبدالحسین ظاهری و کیوان خلیلی به عنوان داوران این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کرمانشاه؛ سید جواد معراجی دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر استانی هواس پلوک، عبدالحسین ظاهری و کیوان خلیلی را به عنوان داوران جشنواره معرفی نمود.

هواس پلوک از پیشکسوتان تئاتر کرمانشاه می باشد. در سال 1349 با دایر شدن مرکز هنرهای دراماتیک درکرمانشاه فعالیت هنری خویش را در رشته های بازیگری، نویسندگی وکارگردانی زیر نظر استاد آتش تقی پور آغاز نماید ، درسال های پیش از انقلاب در نمایش هایی چون سی زیف و مرگ ، آدم آدم است، پاتلن وکیل ،درحضور باد و ...  به ایفای نقش پرداخته است.

وی درزمنیه نویسندگی آثار درام نیز آثاری همچون بن بست ، گورسنگی ، در زوزه سکان ، بیزار ، چون سبوی تشنه، یه شب مهتاب و ... را به تحریر درآورده است.
هواس پلوک در شش جشنواره بین المللی تئاتر فجر و سه جشنواره بین المللی ایران زمین و یک جشنواره بین المللی نمایش های آئینی و سنتی با نمایش هایش بعنوان کارگردان ، بازیگر ، نویسنده حضور داشته است .

عبدالحسین ظاهری متولد ۱۳۳۴ نیز از نویسندگان وکارگردانان پیشکسوت تئاتر می باشد. او تئاتر را از سال ۱۳۴۷ با بازی در تئاتر های دانش آموزی شروع کرد.

"سنگتراش‌ها"،"پنجره هشتم از سمت چپ"،"کارت پستال"،"مجلس عشق"،"و... از جمله نمایشنامه های وی می باشد.

همچنین در نمایشهای "سهراب شنبه"، "کیسه بوکس"، "شال گردن"،"نشان زورخانه"، "قشنگ ترین آهنگ"، "مگه اینکه"، "شب یلدا"، "بیداریخانه نسوان"،"خرس"، آهنگ های شکلاتی" و... نیز حضور داشته است.

کیوان خلیلی نیز یکی دیگر از داران این جشنواره می باشد. مدرس رشته تئاتر و دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی نمایش از دانشگاه تربیت معلم می باشد و از سال 1375 وارد حرفه ی تئاتر شد.

خلیلی نویسنده نماشنامه هایی چون "شب شوم"، "عمو صحرا"، "محاکمه ای برای ادیب"، "صندوق، همینه اتفاقات یخچالی"،  "شبی که الکسی رو کشتند"، "خدا کنه دروغ باشه" می باشد.

او نیز کارگردانی آثاری چون  "باغ آلبال"و، "مکبث"، "گفتگوی شبانه"، "عموصحرا"، "محاکمه ای برای ادیب" ،" صندوق و همینه" و ...را بر عهده داشته است.

از سوابق وی  می توان به عضویت در شورای نظارت برنمایش استان از سال ۹۱ تا سال ۹۸ و همچنین داوری چندین دوره جشنواره های داخل استان و خارج استان اشاره کرد و اکنون نیز مدیربخش آموزش انجمن نمایش کرمانشاه می باشد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود
گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود

پوریا جلالی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه می‌گوید: سال آینده سالی پرکار و پر رونق است برای هنرمندان بخصوص هنرمندان تئاتر تا بتوان با کمک همراهی پیشکسوتان و حضوربزرگان تئاتر کرمانشاه را باز هم به روزهای پر ورنق خود بازگردانیم.

|

نظرات کاربران