در حال بارگذاری ...
پس از ماه ها تعطیلی در اولین روز از بازبینی جشنواره تئاتر استانی؛

سه گروه نمایشی در کرمانشاه به صحنه رفتند

در اولین روز از بازبینی گروه های متقاضی برای شرکت در سی و دومین جشنواره تئاتر استانی سه نمایش "تو مشغول مردنت بودی"،" مهمانی در کافه شیطان" و"پارک شیرین" به اجرا پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کرمانشاه، در اولین روز از بازبینی گروه های متقاضی برای شرکت در سی و دومین جشنواره تئاتر استانی سه نمایش"تو مشغول مردنت بودی " به کارگردانی جعفر تاشک ،" مهمانی در کافه شیطان" به کارگردانی آرش منصوری و "پارک شیرین" به کارگردانی علی زیستی  به اجرا پرداختند. در ادامه به موضوعات نمایش ها می پردازیم

تومشغول مردنت بودی
این نمایش نوشته ی کامرام شهلایی و به کارگردانی جعفر تاشک اولین نمایش در برنامه بازبینی بود.
کارگردان این کار در خصوص داستان نمایش می گوید: این نمایش داستان یک دختری به اسم سها است که در شکم مادرش سقط شده و اصلا به دنیا نیامده ولی دختر مدام به  خواب مادرش می آید و مادرش با او  زندگی می کند تا زمانی که دختر به ۲۵ سالگی می رسد و میخواد برایش تولدی بگیرد. 
او بجز  آن دخترک سقط شده که در خیال با او زندگی می کند دختری  داره به اسم صحرا او اکنون با پسری به نام فراز نامزده کرده و قصد ازدواج دارند.  اما سها  با توجه به علاقه ای که به فراز پیدا کرده کارهایی را به نام او می کند تا بتواند او را از چشم مادر و صحرا بی اندازد و مال خود کند. در این میان مشکلاتی برای آن ها به وجود می آید و مادرشان بیشتر و بیشتر درگیر بیماری اش می شود تا جایی که کارش به بستری می کشد...

مهمانی در کافه شیطان 
این نمایش به نویسندگی و کارگردانی آرش منصوری در لیست نمایش های بازبینی قرار داشت.
قصه ی این نمایش درمورد مردی مشکوک است که چند نفر از افراد سرشناس را در جایی گیر می ندازد و آن ها مجبور می کند تا در قماری منتهی به مرگ یا زندگی شرکت کنند. در این جریان این برنامه متوجه می شوند که هر کدام در حق دیگران چه جنایت هایی انجام داده اند و اعترافات آن ها که در واقع واگویه هایی است که  باعث می شود شناخت بیشتری نسبت به هم پیدا کنند.
کم کم نقطه ضعف ها و خیانت های این افراد آشکار میشه  تا جایی که شخصیت این افراد بجز دو فرد ناشناس به نابودی کشیده می شود. جایی که همه فکر می کنند آخرین لحظات زندگی آن هاست و به بن بست می رسند، مرد آن را می بخشد و از  آن ها بیرون می راند و معلوم می شود که تمام این ها بازی ای جهت تنبیهه این افراد بوده است. 


پارک شیرین 
نمایشنامه ای به ست نویسندگی و کارگردانی علی زیستی که سومین نمایش در  اولین روز بازبینی به اجرا پرداخت.
زیستی می گویید: نمایش پارک شیرین روایتی مستند از موشک باران کرمانشاه و بمباران پناهگاه پارک شیرین در اسفند ماه سال ۶۶ توسط هواپیماهای رژیم بعث عراق می باشد. این نمایشنامه بر اساس  مستندات واقعی و خاطرات شفاهی گردآوری شده از بازماندگان این فاجعه دردناک می باشد
لازم به ذکر است که نمایش پارک شیرین به عنوان یکی از ۱۲ اثر برگزیده بخش دانشجویی هفدهمین جشنواره ملی مقاومت در مکان پناهگاه پارک شیرین که هم اکنون به عنوان موزه دفاع مقدس ،بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس نام گرفته است به روی صحنه رفت.

به دلیل شرایط موجود کرونا و محدودیت ها تمامی بازبینی ها  در سال اصلی مجموعه تئاتر شهر، بدون حضور تماشا چی و صرفا برای هیئت بازبین انجام گرفت.




نظرات کاربران