در حال بارگذاری ...
کارشناس تئاتر حوزه هنری استان کرمانشاه؛

برگزاری جشنواره استانی برای اهالی تئاتر دلگرم کننده است

نوروزی گفت: برگزاری جشنواره تئاتر استانی پس از ماه ها می تواند برای هنرمندان که در این مدت تعطیلی ها دچار بحران های روحی و معیشتی شده اند امیدبخش باشد.

به گزارش خبرنگار تئاتر از کرمانشاه، سعید نوروزی نویسنده، کارگردان و بازگیر تئاتر با اشاره به تعطیلی چندماهه تئاتر و برگزاری جشنواره با شرایط خاص گفت: بی شک برگزاری جشنواره با رعایت دستورالعمل های بهداشتی می تواند برای اکثر هنرمندان هنرهای نمایشی که حدود یکساله دچار رکود تولید و اجرا ومتأسفانه از نظر معیشتی دچار مشکل شده اند؛ امیدبخش و دلگرم کننده باشه تا ضمن ایجاد تجربه ای جدید بتواند محکی خوب برای آنان باشد تا در شرایط مشابه درآینده تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره در این شرایط کرونایی به شکل مرسوم هر ساله نه تنها امکان پذیر نبوده و بلکه پس از کارشناسی و رایزنی های زیاد در مرکز بین متوایان تئاتر و بهداشت و رسیدن به گزینه های ایمن و پس از آزمون و خطا در ماههای گذشته الگویی تعریف شده برای سایر نقاط کشور بوجود آورد که هر استانی بتواند بر اساس شرایط اقلیمی و اجتماعی خود ضمن حفظ ماهیت جشنواره, با تغییراتی آن را به مرحله ی اجرا برساند. با تغییرات و ایمن سازی انجام فعالیت نمایشی همچون بسیاری از فعالیت های دیگر در جامعه بی خطر و قابل کنترل است.

نوروزی افزود: هر چند ما در اجراهای جشنواره از حضور و وجود عنصر لاینفک تئاتر یعنی تماشاچی بدلیل شرایط کرونایی و حفظ سلامتی افراد بی بهره ایم; اما میتوانیم اینبار بجای آمدن مخاطب به سالن تئاتر, ما تئاتر را به منازل ببریم. یعنی بهره برداری از تئاتر آنلاین; بدین روش که با تهیه ی امکانات سخت و نرم افزاری لازم همزمان با اجرای بدون مخاطب و داوری آثار آنها بصورت همزمان و زنده از طریق تصویربرداری در شبکه های مجازی برای مخاطبین و علاقمندان پخش شود و همچنین می توان مراسم اختتامیه را هم به صورت آنلاین پخش نمود.

کارشناس تئاتر حوزه هنری استان کرمانشاه در پایان گفت: تشکر ویژه دارم از دبیر محترم جشنواره که خود از جنس هنرمندان هست و با خرد جمعی و شورای مشورتی تمامی مراحل جشنواره رو هدایت خواهد کرد. همچنین از پوشش خبری بموقع و متناسب جشنواره توسط سایت ایران تئاتر کرمانشاه متشکرم.




نظرات کاربران