در حال بارگذاری ...
درخواست مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری؛

ازسر گیری فعالیت گروه های تئاتری در کرمانشاه

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: هنرمندان تئاتر متضرر از تعطیلی کرونا با مشکلات جدی روبرو هستند

به گزارش  خبرنگار ایران تئاتر  از کرمانشاه،  مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه طی نامه ای به معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندارای خواستار بازگشایی و از سر گیری فعالیت های تئاتری شد .
فریبرز نجفی مهر مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری؛ در این نامه با اشاره به تعطیلی چند ماهه تئاتر به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی بسیاری از فعالیت های اجتماع محور ؛ گفته است : فعالیت گروه های نمایشی در سطح استان نیز به حالت تعلیق در آمد و به همین خاطر بسیاری از جوانان و فعالین این عرصه که معیشت خود را از طریق تئاتر کسب می نمایند با مشکلات جدی مواجه گردیده اند و پس از گذشت چندین ماه ، این تعطیلی ها کماکان ادامه دارد و اجازه فعالیت به گروه های مذکور داده نشده است و همین وضعیت موجب گردیده علاوه بر به خطر افتادن معیشت هنرمندان این بخش ، بسیاری از گروه های تئاتری در خطر از هم پاشیدن قرار گیرند و باعث دلسردی و از بین رفتن انگیزه جمع کثیری از جوانان فعال در این حوزه شود.
نجفی مهر با تحلیل شرایط پیش آمده عنوان نموده: تاسف بارتر اینکه همین بلاتکلیفی سبب شده است ، بخشی از فعالین حوزه نمایش دست به مهاجرت زده و یا در اندیشه رفتن از این دیار باشند .
وی در ادامه نامه با اشاره به اینکه پیشکسوتان و فعالین تئاتر به دلیل تعطیلی مجتمع های فرهنگی و سالن های اجرا و محل های تمرین، برای اینکه انسجام گروه ها از هم گسسته نگردد. به اجبار در اماکن غیر تخصصی به ادامه کار خود پرداخته و این اتفاق را نه در شان این هنرمندان بزرگوار و نه از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی قابل نظارت و کنترل دانسته اند .
وی در ادامه از معاون سیاسیی ، امنیتی و اجتماعی استانداری درخواست نموده هم اکنون که بسیاری از فعالیت های گروهی با رعایت الزامات بهداشتی آغاز شده است ، امکان از سرگیری فعالیت گروه های تئاتر استان و بازگشایی مراکز تمرین و اجرای این عزیزان در جلسه استانی مدیریت بیماری کرونا مطرح و با رعایت پروتکل های بهداشتی مجوز فعالیت برای آنها صادر گردد.
شایان ذکر است که پیش از این اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز این درخواست را برای ستاد ارسال و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اطلاعیه از سر گیری فعالیت های نمایشی را شامل الزامات و پیشنهادات مربوط به این امر را در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ابلاغ نموده است .




نظرات کاربران