در حال بارگذاری ...
مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران؛

تکلیف حمایت از گروه های تئاتری را روشن می کنیم

رضا بصیرت مدیرعامل جدید انجمن هنرهای نمایشی ایران گفت:‌ به زودی دستورالعملی برای نحوه حمایت از گروه های تئاتری در ایام کرونا آماده می کنیم که تکلیف را مشخص کند، هر چند نمی توانیم همه ضرر و زیان گروه ها و سالن ها را جبران کنیم.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از فارس، رضا بصیرت مدیر جدید انجمن هنرهای نمایشی ایران که پس از حمید نیلی بر این سمت منصوب شده است،‌ درباره اولویت‌ها و رویکردهای خود گفت: این روزها مشغول بررسی شرایط و برگزاری جلسات برای به دست آمدن اوضاع هستم تا بتوانیم مسائل مختلف را دنبال کنیم و به رویکردهای جدیدی ایجاد و در نهایت به تصویب اداره کل هنرهای نمایشی برسانیم.

او در ادامه افزود: اینکه الان انجمن در کجا قرار دارد و به کجا می‌خواهد برسد، بحث هایی است که نیاز به اشراف به همه بخش ها دارد در حالیکه من تازه یک هفته است که سمت را قبول کردم. بسیار تلاش دارم درباره روند کارهای استان ها و شهر تهران ، فعالیت هایی که مربوط به حوزه سایت و فضای مجازی و شیوع کرونا است ، اطلاعاتم را تکمیل کنم  تا به یک جمع بندی درست برسیم.

بصیرت با تأکید بر اینکه تا هفته آینده برنامه ریزی در این عرصه ها خواهند داشت، گفت: این برنامه می‌بایست مبتنی بر داده های کامل باشد تا در این حوزه تشریح کنیم که چه کارهایی می‌خواهیم انجام دهیم. اما نکته ای که مهم است این است که ما تلاش داریم جایگاه اصلی خود را بدست بیاوریم و جایگاه اصلی این است که انجمن هنرهای نمایشی ایران با همان اهداف اساسنامه از پیش تعیین شده، جلو برود و برنامه های آینده خود را مشخص کند.

وی در پاسخ به این سوال که در زمینه کرونا و تعیین خسارت گروه های نمایشی چه برنامه هایی دارند، گـفت: یکی از دغدغه های ما در این وضعیت همین است و ما متوجه هستیم که گروه های تئاتری در این اوضاع چه شرایطی دارند، چندین جلسه هم خدمت دکتر آشنا بودیم اما این را باید عرض کنم که در زمینه رویکردها و اعتبارات محدودیت ها زیاد است و ما امیدوار هستیم که بتوانیم بخشی از خسارت ها را جبران کنیم.

بصیرت در این رابطه افزود: تلاش داریم در جلسات به زودی مشخص کنیم که تصمیم داریم خسارت ها را مالی و نقد پرداخت کنیم یا اینکه مثلا در شرایط پساکرونا که سالن ها با 50 درصد باز می‌شوند، مشوق هایی برای گروه ها قرار دهیم و بگوییم ما یک تعداد مخاطبین را حمایت میکنیم. بنابراین در این هفته جاری مشخص میکنیم که نوع حمایت ما از دوستان چگونه خواهد بود.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران گفت: به زودی دستورالعملی برای نحوه حمایت از گروه های تئاتری در ایام کرونا آماده میکنیم که تکلیف را مشخص کند هر چند نمی توانیم همه ضرر  و زیان گروه ها و سالن ها را جبران کنیم ولی بخشی از این ضرر و زیان را سعی میکنیم در قالب این دستورالعمل به صورت حمایت اجرا کنیم.

وی درباره معوقات انجمن هنرهای نمایشی نیز گفت: این هفته اعتباری به ما می‌رسد که سعی داریم بخشی از این اعتبار را به معوقات گذشته اختصاص دهیم حتی تعهداتی ما برای سال 99 هم داریم. سعی می‌کنیم اینها را که لیست‌شان آماده است، مشخص کنیم و به محض رسیدن اعتبار به ترتیب اولویت پرداخت و سعی می‌کنیم تا آینده نزدیک آنها را پرداخت کنیم که از سال قبل تعهدی نداشته باشیم ولی پیگیر اعتبارات هستیم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران