در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه مطرح کرد:

آغاز نمایش‌های خیابانی در کرمانشاه با شعار «من، تو، ما تئاتر، زندگی، کرونا»

نخستین روز از اجراهای تئاتر خیابانی با گروه تئاتر "باران" به سرپرستی سعید ذبیحی و با شعار «من، تو، ما تئاتر، زندگی، کرونا» در سطح شهر کرمانشاه  برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کرمانشاه، بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تئاتر یکی از روش های موثر در آموزش  و پیشگیری است گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی چهارماهه برنامه های زنده فرهنگی وهنری و کنسل شدن اجراهای تئاتر شاهد ضررهای زیادی در حوزه فرهنگ و هنر  شدیم. 
فاضلی ادامه داد: هنرمند در اجرای نمایش های خیابانی می تواند با مردم ارتباط مستقیمی بگیرد و بیشترین تاثیر را برمخاطب داشته باشد و در این بین نکاتی را عنوان کند که در یاد و ذهن تماشاچی ماندگار شود. در این راستا با توجه به شیوع ویروس کرونا، از طریق تئاتر خیابانی با رعایت فاصله ی اجتماعی می تواند در مکان های عمومی اجراهایی برگزار شود که جنبه های آموزشی داشته باشند و همچنین نشاط آور باشد . 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این پویش ملی که در  تنها درچند استان کشور شروع شده و آثار ویژه پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در آن اجرا خواهد شد و کرمانشاه نیز از معدود استان های آغازگر طرح می باشد که این اجراها میتواند الگوی مناسبی جهت بهره برداری دیگر استان ها کشور و حتی تجربه های بین المللی با این شیوه خلاقانه باشد . چرا که گروه ها در ۹۰ ثانیه فاصله  چراغ های قرمز برای رانندگان و سرنشینان داخل خودروها اجرا کرده و فاصله اجتماعی گروه و مخاطب رعایت می شود . در این دوره  4 نمایش توسط چهار گروه های تئاتر خیابانی به صورت تئانر پلاکارد طراحی شده اند که هنرمندان با استفاده از عروسک های نمایشی بر سر چهار راه به اجرا می پردازند  و جهت آگاهی و اطلاع مردم از وضعیت قرمز و هشدار به مردم بسیار موثر است. 
وی اظهار داشت: شعار این پویش هنری «من، تو، ما_ تئاتر، زندگی، کرونا»، شعار مناسبی برای این اجراها می باشد که از سوی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد اسلامی انتخاب شده و امیدواریم که مردم این ویروس را بیشتر جدی بگیرند و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت کنند تا شاهد درگیری کمتر هموطنان و همشهریانمان با این ویروس باشیم. 
وی در ادامه گفت: تلاش ما در آینده توسعه فرایند تولید و اجرای تئاتر خیابانی در سطح استان و بخصوص شهرستان های سفید خواهد بود و قطعا در این رویدادها گروه های بیشتری از فعالین تئاتر خیابانی استان را به کار گیری خواهیم نمود. این پویش هنری توسط اداره کل هنرهای نمایشی ،  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه و کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوان برگزار می شود و مجری این پروژه دفتر تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی استان است. 

 فاضلی در پایان گفت: 25 خردادماه روز نخست این اجراها بود و با توجه به قرار داشتن استان کرمانشاه در وضعیت هشدار قرمز برنامه‌ی اجراها به صورت روزانه اعلام می گردد.

این اجرا ها 25 خردادماه لغایت 2 تیرماه برگزار میشوند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران