در حال بارگذاری ...
مسئول تئاتر خیابانی استان خبر داد

شروع اجراهای تئاتر خیابانی در کرمانشاه

مرتضی اسدی مرام مسئول تئاتر خیابانی استان کرمانشاه از شروع اجرایی های خیابانی در سطح شهر پس از چهارماه تعطیلی به علت شیوع ویروس کرونا خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کرمانشاه، مرتضی اسدی مرام مسئول دفتر تئاتر خیابانی استان کرمانشاه گفت: بعد از حدود چهار ماه تعطیلی به علت شیوع ویروس کرونا شاهد شروع اجراهای تئاتر خیابانی با شعار «من، تو، ما/ تئاتر، زندگی، کرونا» از  یکشنبه ۲5 خردادماه در کرمانشاه خواهیم بود.

اسدی مرام ادامه داد: ٤ نمایش کوتاه  بالغ بر ٣٥٠ اجرا در زمان‌بندى نود ثانیه ای پشت چراغ‌قرمزها با محوریت اطلاع‌رسانى و آگاهى اجتماعى جهت پیشگیرى و اخطار وضعیت قرمز استان در مقابله با کرونا به نمایش درمی‌آیند.  این نمایش ها که ویژه رانندگان و افراد حاضر در اتومبیل ها طراحی شده می تواند فاصله اجتماعی را با مخاطبان نمایش ها حفظ کند و در آموزش پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بسیار موثر باشد.

مسئول تئاتر خیابانی افزود: با توجه به اعلام اداره کل به گروه هایی که از تعطیلی ها متضرر شده اند چهار گروه در بخش خیابانی با ارائه مجوز به اداره کل هنرهای نمایشی به عنوان گروه های متضرر شده بخش خیابانی معرفی شدند و هر چهار گروه در این پروژه به کار گیری شدند. هر چند توسط دفتر تئاتر خیابانی پس از هماهنگی با انجمن نمایش استان اسامی ۴۵ هنرمند تئاتر خیابانی استان که مجوز دریافت نکرده بودند به کانون تخصصی نمایشگران خیابانی کشور به عنوان فعالین متضرر شده معرفی شدند .

اسدی مرام در ادامه با اشاره به اینکه هنرمندان فعال متضرر در ایام تعطیلی کرونایی را به کانون تخصصی نمایشگران خیابانی کشور معرفی  شده اند گفت: گروه نمایش "باران" به سرپرست سعید ذبیح، گروه نمایش "نقال‌ها" به سرپرست مرتضی اسدی‌مرام، گروه "شیرز" به  کارگردان علی چناری و  گروه "مارلیک" به کارگردان حسین نادری گروه های نمایشی هستند که در این پروژه حضور دارند.

 اسدی مرام در پایان گفت: با توجه به این که استان کرمانشاه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و با توجه به تصمیم گیری های مسئولین مکان وزمان اجراها با توجه به وضعیت روزانه اعلام می شوند.

این پویش هنری برای شکست کرونا توسط اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرمانشاه و همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه توسط دفتر تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی استان اجرا خواهد شد .

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران