در حال بارگذاری ...
با درگذشت عباس بنی عامریان

شمع محفل هنر استان خاموش شد

ابراهیم مرادی، هنرمند تئاتر و تلوزیون استان کرمانشاه ضمن ابراز تاسف فراوان از درگذشت استاد عباس بنی عامریان اسطوره تئاتر و خوشنویسی گفت: شمع محفل هنر استان خاموش شد.

به گزارش تئاتر کرمانشاه، ابراهیم مرادی هنرمند تئاتر و تلوزیون استان و نایب رییس شورای شهرر اسلامی کرمانشاه با اشاره به این که عباس بنی عامریان ستون تئاتر و از  بنیان گزاران هنر نمایشی استان بود گفت: وی از اسطوره های اخلاق بوده و در زمینه هنرخوشنویسی نیز دستی بر آتش داشته و از موسسان انجمن خوشنویسی ایران نیز بوده است.

وی افزود: مرحوم بنی عامریان، به خوبی تئاتر را می شناخت و آثار بسیار زیادی از بزرگان هنر دنیا را در مقام کارگردان روی صحنه بردند. ا وهمچنین نویسنده ای زبر دست و استاد بیان بود. هرجا که اسم بنی عامریان می آید ناخودآگاه طنین صدای زیبایشان در گوشم می پیچد و ایشان به داشتن بیان شیوا شهره بودند.

مرادی ادامه داد : بنده افتخار بازی دریکی از کارهای وی بنام "دخمه شیرین " نوشته قطب الدین صادقی را دارم و خیلی از مسائل و نکات هنری و بازیگری را از ایشان یاد گرفتم. استاد عزیز، شمع محفل هنر استان بودند و منزل ایشان همواره جایی برای دورهمی دوستانه هنرمندان مختلف بود و از کوچ این اسطوره هنری جداً و قلباً متاثر می باشم. اما خرسندم که آخرین کارهایی که او به من محول کرده بودند را توانستم انجام بدهم.

این عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: هنرمندان، مرهم زخم جامعه هستند ‌و می توانند مسئولین  و مردم را با هم آشتی دهند و حرف های آنان را به گوش یکدیگر برسانند. هنرمندان چفت و بست جامعه اند و بویژه هنر تئاترنقشی بی بدیل در این زمینه دارد. جامعه بدون تئاتر مانند زخم سربازیست که هر عفونتی را به خود جذب می کند.

این هنرمند کرمانشاهی با اشاره به دغدغه های حوزه نمایش ابراز داشت: هنرهای نمایشی می توانند با ترویج فرهنگ و رفتارهای درست اجتماعی، تاثیر مستقیم بر مخاطب داشته باشد. متاسفانه ما امروز در زمینه هنرهای نمایشی خیلی ضعیف عمل می کنیم و خبری از کار کردن نیست. چرا که به لحاظ مالی از جوانان و هنرمندان حمایت صورت نمی گیرد.

ابراهیم مرادی تاکید کرد: ما در استان، هنرمندان توانایی را داریم که در جشنواره های مختلف مانند فجر منتخب بوده اند و یا دیپلم افتخار کسب کرده اند، اما متاسفانه مشکل بیمه و اقتصادی دارند و این همیشه دغدغه استاد بنی عامریان بود. صدا و سیما و وزارت ارشاد و تمام مسئولینی که می توانند کاری برای هنرمندان انجام بدهند دست به دست هم دهند و پشتیبان این عزیزان باشند.

مرادی در خاتمه افزود: حرف آخر آنکه این استاد مرحوم دریک کلام استاد بی بدیل در تئاتر بودند که عمر خود را وقف هنرهای نمایشی استان کرمانشاه کرد با آنکه می توانست در تهران باشد و شرایط بهتری داشته باشد، اما به عشق این شهر و مردم کرمانشاه ماندند و خدمت به مردم دیارش را ترجیح داد.

منبع: نشریه سراسری باورملی




نظرات کاربران