در حال بارگذاری ...
در نامه روسای انجمن‌های سراسر کشور به مدیرکل مطرح شد

سه پیشنهاد برای شرایط کرونایی تئاتر استان‌ها

در پی انتشار رئوس برنامه های مدیرکل هنرهای نمایشی ، روسای انجمن‌های سراسر کشور با انتشار نامه‌ای به قادر آشنا سه پیشنهاد خود را برای برون‌رفت از شرایط کنونی تئاتر استان‌ها مطرح کردند.

به گزارش ایران تئاتر در دو بند از 11 بند رئوس برنامه‌های منتشرشده از سوی قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی به تئاتر استان‌ها توجه جدی شده است دربند 6 این برنامه آمده استهمکاری بیش‌ازپیش با ادارات کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی در جهت کاستن مشکلات موجود در حوزه تئاتر استان‌ها.و در بند 7 نیز آمده است  توجه جدی به تثبیت جایگاه و نقش انجمن هنرهای نمایشی استان‌ها در گسترش تئاتر. این درحالی است که نقش تئاتر استان های در تمامی بند های مورد نظر مدیر کل در برنامه پیش رو مستتر است. 

روسای دفاتر انجمن هنرهای نمایشی ایران در استان ها نیز در همراهی با این برنامه اعلام شده در نامه ای سر فصل نیازهای اصلی هنرمندان استانی را مطرح کردند .در متن نامه روسای انجمن‌های سراسر کشور به مدیرکل هنرهای نمایشی آمده است:

بسمه‌تعالی
جناب آقای قادر آشنا
 مدیرکل محترم هنرهای نمایشی
 با درود و احترام
خجسته باد سال نو با تمام متفاوتی آغازش با سال‌های رفته در این دیار و سپاس تلاش و پشتکار همه‌کسانی که برای دور کردن همه ویروس‌های منحوس از این سرزمین عزیز، شب و روز و غزل سلامتی می‌خوانند.
 جناب آقای آشنا
جامعه تئاتری استان‌ها، همچون همه ملت ایران، ماه پایانی سال ۹۸ و ماه آغازین 99 را بر یک مدار و یک‌شکل سپری کردند. تلاش کردند تا وحدتی خلق شود تا زنجیره این بیماری شکل نگیرد. سالن‌های تئاتر، مجتمع‌های فرهنگی هنری تعطیل شد؛ اما خود هنرمندان تئاتر دست‌به‌کار شدند تا از یک‌سو برای خانواده‌ها فضای شاد و پرنشاطی خلق کنند؛ جهت استحضار حضرت‌عالی همه استان‌ها جشنواره‌هایی در فضای مجازی طراحی کردند تا خانواده‌ها در کنار هم در یک شرایط کاملاً خانوادگی نمایشی در خانه تهیه کنند. و نیز بسیاری از انجمن‌ها و هنرمندان تلاش کردند تا در کنار کادر سلامت استان‌ها در تولید ماسک و... مشارکت داشته باشند. به هر ترتیب این مصیبت، انشاالله با همیاری همگان به‌زودی ازملک پاک خواهد شد.
حضرت‌عالی در جریان همه مصائب پیوستی این بیماری هستید و لذا مختصراً درخواست انجمن‌های نمایش سراسر کشور را در سه بند تقدیم می‌داریم تا انشاالله جنابعالی ضمن پیگیری موارد ذیل از طریق وزارتخانه محترم بخصوص جناب آقای دکتر صالحی وزیر محترم در جهت رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌های فراوان هنرمندان زحمت‌کش تئاتر استان‌ها کوشا باشید.
الف) بخش اعظمی از اعضا صندوق حمایتی هنر، هنرمندان استان‌ها هستند. پیش‌ازاین واگذاری حق بیمه هنرمندان پایتخت را به این صندوق سپرده‌اید، لذا از حضرت‌عالی درخواست داریم گستره این دستور را کشوری نمایید تا هنرمندان همه استان‌ها مشمول این بخش گردند تا در پرداخت بیمه‌های خود مشکلی نداشته باشند.
ب) همان‌طور که پیش‌ازاین وزیر محترم در نامه‌ای خطاب به سایر ارگان‌هایی که اماکن فرهنگی هنری در اختیاردارند درخواست کرده‌اند تا اجاره مکان را در این مدت بخشیده شود. لذا از حضرت‌عالی درخواست داریم این مهم نیز برای سالن‌های تحت پوشش وزارتخانه محترم و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اتفاق افتد تا اماکن خود ارشاد نیز که به‌صورت اجاره در اختیار انجمن‌ها یا اشخاص حقیقی هستند، در چند ماهی که این اماکن تعطیل هستند از پرداخت اجاره معاف شوند. نکته مهم دراین‌باره اینکه با توجه به عدم درآمد در این مدت تعطیلی و زیان فراوان انجمن‌ها، به ادارات کل استان‌ها برای تمدید قرارداد با در نظر گرفتن ایام تعطیلی کلیه فعالیت‌های هنری (به مدت سه ماه) ابلاغ گردد تا این مدت به پایان مدت قرارداد اجاره اماکن اضافه گردد
ج) هنرمندان تئاتر استان‌ها را در حوزه وام‌هایی که از صندوق حمایت دریافت کرده‌اند. دربیایید تا دچار مشکل نشوند، در پایان امید آن را داریم تا با پیگیری موارد ذکرشده باعث دلگرمی، شورونشاط مجدد هنرمندان زحمت‌کش تئاتر استان‌ها، برای برنامه‌های پیش رو باشید. انشاالله




مطالب مرتبط

نظرات کاربران