در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان روز جهانی تئاتر را تبریک گفت

تئاتر چیزی شبیه به زندگی ست

بهرام فاضلی زاد با تبریک روز جهانی تئاتر به هنرمندان گفت: روز ‌جهانی تئاتر فرصتی  است  برای هنرمندان تئاتر تا چالش‌های پیش روی این هنر و جایگاه و نقش خود را عمیق‌تر  دریافته و به گسترش تئاتر خلاق و پویا و مفهوم گرا بیشتر بیندیشند، و تئاتر را گرامی بدارند.

به گزارش تئاتر کرمانشاه، بهرام فاضلی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه روز جهانی را در پیامی به تمامی هنرمندان تئاتر تبریک گفت. 

متن  این پیام  به شرح زیر می باشد؛
"هنر از جمله مفاهیم بلندیست که به دلیل وجود جریان پویا، سیال و مستمری که در ذات آن است نقش سازنده و مؤثری در تبلور اندیشه دارد، تئاتر از جمله مصادیق ارزشمند هنر است که گستره ی عظیمی را در میان عام و خاص به خود اختصاص داده است، نمایش هم دارای جذابیت بصری و سمعی است هم از غنای محتوایی برخوردار است.تئاتر   در نگاه ساختاری به اصالت هستی می پردازد لذا از نظر فلاسفه و متفکران بزرگ میان فلسفه و تئاتر وجوه مشترک فراوانی مشهود است.
روز جهانی تئاتر فرصت مغتنمی است برای بررسی ابعاد مختلف این هنر زنده و اثرگذار که هم‌نفس با مردم، زندگی آنان را به تصویر می‌کشد. روز ‌جهانی تئاتر فرصتی  است  برای هنرمندان تئاتر تا چالش‌های پیش روی این هنر و جایگاه و نقش خود را عمیق‌تر  دریافته و به گسترش تئاتر خلاق و پویا و مفهوم گرا بیشتر بیندیشند، و تئاتر را گرامی بدارند.

انتخاب روز هفتم فروردین ماه بعنوان  روز ملی هنرهای نمایشی مقارن با بهار طبیعت ، نشانه تحول و نشاط  تئاتر و امیدواری نسبت به روزهای بهتر برای این هنر  کهن و اثرگذار است؛ ضمن تبریک سال جدید و نیز تبریک اعیاد شعبانیه،  و آرزوی سلامتی برای تمام مردم جهان با خلاصی از ویروس کرونااین روز خجسته را به اصحاب فرهیخته هنر تئاتر تبریک و شادباش می گویم. امیدوارم در سال جدید که با عنوان "جهش تولید" نام گذاری شده است ، فرآیند تولید تئاتر و نمایش در استان کرمانشاه رشد و توسعه بیشتری بیابد."


بهرام فاضلی زاد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه




مطالب مرتبط

نظرات کاربران