در حال بارگذاری ...
بر اثر کرونا

ترنس مک نالی مرد بی‌نظیر تئاتر جهان درگذشت

ترنس مک نالی که به مرد بی‌نظیر تئاتر مشهور بود، در اثر عوارض کرونا ویروس درگذشت.

به گزارش تئاتر کرمانشاه به نقل از ایرنا ، ترنس مک نالی، که سابقه فعالیت‌های طولانی، متنوع و کارهای بسیار او به عنوان نمایشنامه نویس، نویسنده اپرای موسیقی و فیلمنامه نویس را از ۱۹۶۱ دارد، روز سه شنبه در اثر ویروس کووید-۱۹ درگذشت.

وی پنج جایزه تونی (اسکار تئاتر) برای نمایشنامه‌هایش و یک جایزه امی (جایزه بزرگ موسیقی) برای نوشتن اپرا به دست آورده است که آخرین آن در سال ۲۰۱۹ جایزه یک عمر فعالیت هنری بود.

از مک نالی ۸۱ ساله به عنوان مرد بی نظیر تئاتر یاد می شد،  وی در سال ۲۰۰۱ به سرطان ریه مبتلا شد و دو بار تحت عمل جراحی قرار گرفت اما روز گذشته در اثر عوارض ناشی از کرونا ویروس درگذشت.

مک نالی، کار خود را در تئاتر برادوی از ۲۳ سالگی آغاز کرد اما تا سال ۱۹۸۷ یعنی سال ۴۸ سالگی، آثار او به خوبی دیده نشدند. در این سال نمایش فرانکی و جانی را روی صحنه برد که جوایز بسیاری دریافت کرد و از روی آن فیلمی با بازی آل پاچینو ساخته شد.

مک نالی یکی بیش از ۳۰ نمایشنامه را  برای تماشاخانه‌های برادوی نوشت و یکی از مهم ترین نمایشنامه نویسان آمریکایی به شمار می آمد.

به گزارش ایرنا، از این نویسنده آثاری چون نمایشنامه بوتیچلی، با ترجمه بهرنگ رجبی از نشر نیلا و کلاس پیشرفته، با ترجمه نسیبه فضل الهی درباره آخرین سال‌های زندگی ماریا کالاس، بزرگترین خواننده اپرا بعد از جنگ جهانی دوم، از نشر آگه منتشر شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران