در حال بارگذاری ...
توسط گروه تئاتر

نمایش " چریکه ی واران " بر روی صحنه اجرا رفت

نمایش "چریکه ی واران" به نویسندگی و کارگردانی هواس پلوک در سالن سینما مجموعه تئاتر شهر کرمانشاه به اجرا درآمد

به گزارش تئاتر کرمانشاه، نمایش "چریکه ی واران" به نویسندگی و کارگردانی هواس پلوک در سالن سینما مجموعه تئاتر شهر کرمانشاه به اجرا می پردازد.

هواس پلوک، نیلوفر قلعه شاخانی، پریا قیطاسی، مهنوش محمدی، مریم تیموری، مهرداد عبدالوند، پوریا پای فشرده، جلال محمدی، داریوش قاسمی و محمد جراحی راد در این نمایش نقش آفرینی می کنند.

داستان این نمایش قصه سه دیو خشکی ، قحطی ، مرگ  است که به سرزمین آمادا حمله ور می شوند . کشاورزان برای برون رفت از اوضاع و احوالی که گریبانشان را گرفته به تکاپو می افتند و به این نتیجه می رسند که نیلوفر را به عقد سیامک در آورند و مهریه ی او را بارش باران در هنگام‌ خشکسالی تعیین می کنند . وقتی خسکی و قحطی و مرگ که از مصدر های اپوش دیو هستند هجوم می آورند  سیامک با اجرای چند آیین برای بارش باران اقدام می کند . از جمله آیین کوزه . آیین گاوربایی .

آیین عروسک گردانی و سر انجام‌ آیین سیاه . در این میانه نماینده های اپوش دیو سعی می کنند با نا امید کردن و نفاق افکنی بین مردم آنان را مایوس کنند . اما  مردم در دست یکدیگر می گذارند و با نیایش آیین باران ابر های باران زا را با خود همراه می کنند و سر زمین‌ آمادا را از چنگال خشکی و قحطی و مرگ نجات می دهند .

نمایش " چریکه ی واران"  از 23 بهمن ماه لغایت 2 اسفند ماه میزبان علاقه مندان می باشد.

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود
گفت‌وگو با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

پوریا جلالی: کرمانشاه کانون رخدادهای مهم و فاخر فرهنگی و هنری می‌شود

پوریا جلالی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه می‌گوید: سال آینده سالی پرکار و پر رونق است برای هنرمندان بخصوص هنرمندان تئاتر تا بتوان با کمک همراهی پیشکسوتان و حضوربزرگان تئاتر کرمانشاه را باز هم به روزهای پر ورنق خود بازگردانیم.

|

نظرات کاربران