در حال بارگذاری ...
دومین روز جشنواره تئاتر استانی

«همه چیزدرباره فروید و دایه فانوس» از کرمانشاه اجرا شد

نمایش «همه چیزدرباره فروید و دایه فانوس» به نویسندگی آرش منصوری و کارگردانی مشترک محمدسعید فرازمند و آرش منصوری در پلاتو کرمانشاه به اجرا درمی آید.

 به گزارش تئاتر کرمانشاه، نمایش" همه چیز درمورد فروید و دایه فانوس" به نویسندگی آرش منصوری و کارگردانی مشترک محمدسعید فرازمند و آرش منصوری مهمان دومین روز سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی شد. 

 بازیگر این نمایش داستان را اینگونه تعریف می کند، یه مورچه از رگ انگشت شست پام دقیقا از زیر ناخنم جایی که چرک و بو با هم جمع شدن راه می افته آروم سرشو تو رگ می کنه با دندانای کج و خنجری جلوییش رگ رو با حوصله و بی توجه به درد و زجّـه من باز می کنه یه دریا از خون جلوی چشماش بهش چشمک می زنه . 

مورچه عاشق خون شده ، تنش رو به خون می سپره ، اینقدر کوچیکه که تو هر رگی می تونه حرکت کنه و شنا کنه ، مورچه یه عالمه دست و پا داره بلده شنا کنه. بلد نبود از اول ولی اینجا اینقدر خون زیاده که یاد می گیره پس شنا می کنه. سخت نیست چون حرکتش رو به بالا نیست ، تنم رو زمین دراز کشیده و مورچه مشکلی با جاذبه نداره. خِزخِز غریبی تو رگ هامه ، تنم می خواره و غلغلکم هم میاد ، درد هم می کنه ولی مورچه بالا می ره و بالا می ره . نمی خواد نفس بکشه عادت داره به بی نفسی ، هی می ره و می ره و می ره می ره تا بالاتر از پاهام رد شده تو شکمم وول می خوره رگهای شکمم انگار تپل تر و گشاد ترن و جای بهتری برای استراحت و نفسی تازه کردن. ولی بالاتر می ره و بالاتر می ره و بالاتر تا می رسه به رگ گردنم که خیلی جا داره ، رگ گردنم هی ذق ذق می کنه و بالا و پایین می ره ، اون می ترسه از رگ گردن می ترسه از قل قل خون اونجا می ترسه بالا می ره بالا می ره از ترس تا به چشمام می رسه ، تو چشام که می رسه چشماشو باز می کنه که ببینه چه خبره اما چشمام بسته س و نمی شه دید ، مورچه راه می افته و تمام مسیرو بر می گرده.تموم این مدت تو رگهای من انگار یه تیغ داره حرکت می کنه و با خودش می بره و می کنه و می خراشه..

 زهرا محمدی، محمد سعید فرازمند، سید محمد سجاد کزازی، امیرحسین حیاتی و سعید امیری فرد در این نمایش ایفای نقش می کنند.

 همچنین مشاور کارگردان میثم علیرضا پور و جلال چقازردی، مدیر صحنه آزاده نیازی، مدیر، طراح پوستر مهدی اسدی تبار، آهنگساز عبدالرضا غلامی،  طراح صحنه سید محمد سجاد کزازی، عرفان زنگنه عکاس و فیلمبردار  و مدیر روابط عمومی مینا بهرامی تبار می باشند. 




نظرات کاربران