در حال بارگذاری ...
سعید زندی

کرمانشاه در زمینه تئاتر تاریخچه پربار و درخشانی دارد

سعید زندی؛ بازیگر و کارگردان تئاتر و تلوزیون گفت : وقتی پیشینه ی تئاتر کرمانشاه را مرور می کنیم، می بینیم از تاریخچه بسیار پربار و درخشانی برخورداراست.

به گزارش تئاتر کرمانشاه، در حاشینه بازبنیی نمایش های متقاضی حضور در سی ویکمین جشنواره تئاتر استانی بازیگر و کارگردان تئاتر و تلوزیون گفت : وقتی پیشینه ی تئاتر کرمانشاه را مرور می کنیم، می بینیم از تاریخچه بسیار پربار و درخشانی برخورداراست، اما متاسفانه هرچه این قطار فرهنگی و هنری تئاتر کرمانشاه روبه جلو حرکت می کند شاهد اوفول آن هستیم و من احساس می کنم که تئاتر کرمانشاه در این روزگار بیمار است وباید به این بیمار به شکل اوژانسی رسیدگی کرد و این واقعیتی غیرقابل کتمان است.

سعید زندی افزود: اگر قرارباشد تئاتر کرمانشاه با همین شرایط ادامه حیات دهد، من افق روشنی را برای آن نمی بینم . به نظرمن اهالی تئاتر اعم از پیسشکسوتان، جوانان، تجربی کارها و تحصیل کرده ها، همه وهمه باید دست در دست هم تلاش کنند تا تئاترکرمانشاه بازهم به روزهای درخشان خود بازگردد. به نظر من برگزاری جشنواره های استانی درحال حاضر نه تنها نکته مثبتی ندارد بلکه آسیب هم می زند. اینکه یک عده دریک مقطع زمانی بیست روزه و یک ماهه به یکباره شروع می کنند به تئاتر کار کردن وسر وصدا میکنند و از قبل ان هم اثر قابل قبولی خلق نمیشود.

زندی در پایان ادامه داد: پیشنهاد من این است ک همه با کمک هم اجراهای عمومی را زنده کنیم و مردم را به تماشای ان اجراها تشویق کنیم. میشود کارهای بزرگی برای تئاتر انجام داد. تا وقتی که فقظ به دنبال کار برای جشنواره و حضور در جشنواره باشیم هیچ اتفاق مثبتی رخ نمی دهد و باید فاتحه تئاتر را خواند.




نظرات کاربران