در حال بارگذاری ...
به مناسبت اربعین حسینی

اولین سوگواره استانی تئاتر خیابانی و تعزیه پیاده راه عشق در مرز خسروی

اجرای اولین سوگواره استانی تئاتر خیابانی و تعزیه پیاده راه عشق به مناسبت اربعین حسینی در کرمانشاه، شهرستان قصر شیرین و مرز خسروی آغاز شد

به گزارش تئاتر کرمانشاه؛ بهرام فاضلی زاد مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاداسلامی استان کرمانشاه شروع اجراهای اولین سوگواره تئاتر خیابانی و تعزیه پیاده راه عشق در قصرشیرین و مرز خسروی به مناسبت پیاده روی اربعین حسینی را اعلام کرد.
فاضلی  در ادامه با اشاره به اجرای گروه های برتر تئاتر استان در این حرکت عظیم دینی و مردمی حضور هنرمندان را در اشاعه فرهنگ عاشورایی بسیار ارزشمند دانستند .
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاداسلامی استان کرمانشاه؛ ترویج فرهنگ عاشورایی، وقایع عاشورا ، معرفی شهدای شاخص مدافع حرم استان ، معرفی شهدای شاخص دفاع مقدس استان ، پیاده روی اربعین و... را از موضوعات آثار تولید شده عنوان کرد . 
این مقام مسئول،  باز شدن مرز خسروی را فرصت مناسبی از لحاظ اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی برای استان دانست و ابراز امیدواری کرد در سال آینده این سوگواره را در سطح بین اللملی و با حضور گروه های نمایشی جهان تشیع بتوان در مرز خسروی برگزار کرد .

گروه ها از ۲۰ لغایت ۲۷ مهرماه هر شب بعد از بسته شدن مرز در موکب های استراحت به اجرای تئاتر خیابانی و تعزیه  خواهند پرداخت .




نظرات کاربران