در حال بارگذاری ...

ابراهیم سعدالهی پیشکسوت تئاتر کرمانشاه دار فانی را وداع گفت

ابراهیم سعدالهی یکی از پیشکسوتان تئاتر کرمانشاه بعد از تحمل بیماری بر اثر سکته قلبی درگذشت.

به گزارش تئاتر کرمانشاه، ابراهیم سعدالهی هنرمندی از جنس گمنامی و غزت نفس، یکی از هنرمندان پیشکسوت تئاتر کرمانشاه در حوزه بازیگری، کارگردانی و نویسندگی بود. وی بیش از نمیمی از عمر  را با هنر تئاتر سپری کرده بود و کنارش بازیگری چند فیلم سینمایی و تلوزیونی را در کارنامه خود دارد.

ابراهیم سعدالهی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1372 در فیلم کودکانی از آب و گل به کارگردانی عطاءالله حیاتی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال قصه‌های لب رود، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای ابراهیم سعدالهی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون هما روستا، منوچهر آذر، رضا بابک و احمد آقالو را تجربه کرد.

ابراهیم سعدالهی در سال 1390 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم ابراهیم سعدالهی در این سال، بازیگری در سریال قصه‌های لب رود به کارگردانی غلامحسین لطفی و حسین حیدری محسوب می‌شود..

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی ابراهیم سعدالهی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است.

ابراهیم سعدالهی هشتم مهرماه یک هزار وسیصد ونود وهشت بر اثر سکته ی قلبی  دار فانی و وداع گفت. پیکر این هنرمند  دوشنبه 8 مهرماه در محل قبرستان میناآباد ( اهل سنت)  واقع در شهرک صدرا تشیع شد.




نظرات کاربران