در حال بارگذاری ...

« آل زا » در پردیس شهرزاد به صحنه رفت

نمایش « آل زا » به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا آگاه برداشتی آزاد از نمایشنامه الزایمر نوشته  یوسف میرزایی به تهیه کنندگی محمد حسنی در پردیس تئاتر شهرزاد به اجرا درآمد . 

به گزارش تئاتر کرمانشاه، نمایش « آل زا » به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا آگاه برداشتی آزاد از نمایشنامه الزایمر نوشته  یوسف میرزایی به تهیه کنندگی محمد حسنی در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه رفت.
 محمدرضا آگاه دانشجوی مقطع کارشناسی بازیگری- کارگردانی  بوده و از سال ۹۶ تاکنون ۱۱ اثر نمایشی را در شهرستان کارگردانی کرده و در ۱۴ نمایش به ایفای نقش پرداخته است در چندین جشنواره ملی وبین المللی حضور داشته و حائز رتبه های برتر شده است 

کارگردان نمایش "آل زا" در خصوص  این نمایش گفت: میترسم درباره ی آل زا صحبت کنم ؛ نمیدانم شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که زمانی در جایی از کابوس هایتان برای شخصی سخن به میان آورده باشید ؛ حال اگر بگویم تمام کابوس هایم را از همان ابتدای کودکی که معنای خواب دیدن را فهمیدم تا به الان ، به صحنه آورده ام آنجاست که کمی بدنم گُر میگیرد و بعد به طرزِ عجیبی لذت میبرم.
آری من از کابوس هایم لذت میبرم ؛ زمانیکه با شما به تماشای آن بنشینم.
آل زا ، مریض است ؛ هم درامی که درآن جان گرفته هم تمام آن عناصری که بعنوان کارگردان به آن اضافه کرده ام.
بیمار است چراکه جنونی آمیخته با درد و رنج در تمامیت آن حکمفرماست. 
جماعتی دچار فراموشی شده اند اما نمی دانند چرا و چگونه و ازکجا این جریان به آنها جبر شده است ؛ تنها این را می دانیم هر لحظه که ذهن ها آنها بارور میشود ، به فراموش شدن و فراموش کردن محکوم میشوند و این چرخه ی تکرار و تکرار و تکرار است که بشر را همیشه و همه جا آزار میدهد.
می دانم که هیچوقت از این جنون و دردی که همه جا سراغم را میگیرد حتی در مقام کارگردان تئاتر ، واهمه ای نداشته ام و این را میشود کاملا در کلیت اثر مشاهده کرد.
در آل زا ، تمام عقده ها و دردهای محمدرضا آگاه را مشاهده خواهید کرد که فراموش کرده است کجا و کی ، حق انتخاب و اختیار دارد.
فراموش هم نکنید که تمامیِ عوامل اجرایی این اثر آلزایمر دارند. 
فراموش کنید ، مهم نیست ...
بازیگران این اثر نمایشی عبارتند از شادی مهدی خانی ، یگانه ماموریان ، فرزانه نوشاد ،سعید سلطانیان ، مهدی کیان ، سعید جاودان همچنین صدای پدرام زمانی در این اثر نمایشی به صورت نریشن مورد استفاده قرار گرفته است 
از دیگر عوامل می توان به آرش حبیبی ( آهنگساز ) ، محمدرضا آگاه( طراح صحنه ) ، سیاوش طالبیان(طراح نور) ، شایان یوسف نیا( طراح لباس )، رضا زواری( طراح گرافیک ) ، سعید سلطانیان( دستیار کارگردان) ، اشکان صادقی( ضبط صدا و نریشن - استودیو آواژه) ، مونا مهری( منشی صحنه) ، حسین لگزیان( مدیر صحنه)،مهدیه طاهری( ساخت عروسک )، سید مهدی محمودیان( ساخت دکور)، مصطفی اکبر زاده ( عکس ) ، مهرداد افشار( ساخت تیزر و ویدیوآرت) ، سارا حدادی ( you studio ) ، مجید مهرآبادی( مشاور رسانه ای و تبلیغات )اشاره کرد .

نمایش « آل زا » به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا آگاه و  تهیه کنندگی محمد حسنی از ۲۴ شهریور در پردیس تیاتر شهرزاد سالن صنوبر به مدت ۱۵ شب به روی صحنه می رود .




نظرات کاربران