در حال بارگذاری ...
بهرام فاضلی در اختتامیه دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین

قول می‌دهم سال بعد جشنواره به صورت کشوری برگزار شود

بهرام فاضلی‌زاد، مدیرکل داره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در آیین اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر هرسین گفت: قول می‌دهم سال بعد جشنواره به صورت کشوری برگزار شود ودبیرخانه هم ثابت خواهد شد.

به گزارش تئاتر کرمانشاه، بهرام فاضلی‌زاد، مدیرکلاداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در آیین اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر هرسین گفت: قول می‌دهم سال بعد جشنواره به صورت کشوری برگزار شود ودبیرخانه جشنواره هم نیز ثابت خواهد شد.
بخش‌های دیگر تولیت فرهنگ هم باید کمک کنند. فرهنگ و هنر فقط  مختص اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیست. از مواهب این برنامه‌ها همه جامعه بهره‌مند می‌شوند . خروجی‌های اصلی به بخش های دیگر می‌رسد. سایر ارگان‌ها و بخش خصوصی هم باید در تامین اعتبار به میدان بیایند. 
فاضلی افزود: اگر الان در بخش‌های مختلف دچار بعضی  گسستگی‌های فرهنگی هستیم، باید مشکلات را ریشه یابی کنیم تا ببینیم کجای کار ایراد دارد و برطرف کنیم. ما در حوزه ی فرهنگ سرمایه گزاری بنیادی نداریم. در کشور‌های توسعه یافته دنیا به دلیل اینه که فرهنگ وآموزش  وتعلیم را مبنا قرار داده اند بسیاری از جرائم کاهش یافته است. 
وی با اشاره به ویژگی‌های بارز هنرمندان ادامه داد: اولا هنرمند تاثیر گذار باید دارای کارهای مکتوب باشد. چون یکی از  تفاوت‌های جوامع مدرن با جوامع غیر مدرن این است که جوامع مدرن جوامع مکتوب هستند. دوم اینکه باید اهل درک راز و کشف رمز باشد . سوم، در اظهار نظر  دلیر و شجاع باشد و به راحتی مطلب خود را بیان کند. مخاطبین هم که ما هستیم باید بدون نگرانی انتقادها را بشنویم و بپذیریم. مورد بعد قدرت ابداع داشته باشد.
وی با بیان اینکه بیش از 40 نمایش در سطح شهرستان هرسین و بیستون به اجرا درآمده، اضافه کرد: باید تاثیرات این‌چنین کارها بررسی شود. البته نباید فراموش کنیم که تغییرات فرهنگی وسیع و دیربازده است و نمی‌توان توقع داشت که در کوتاه مدت آثار آن نمایان شود.
فاضلی گفت: در پایان از همه دست اندرکاران که به برگزاری هرچه بهتر جشنواره کنند کردند تشکر وقدردانی می‌کنم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران