در حال بارگذاری ...
در دومین روز از جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین

کارگاه آموزش بازیگری قطب الدین صادقی در کرمانشاه برگزار شد

کارگاه آموزش بازیگری با تدرس دکتر قطب الدین صادقی دردومین روز از جشنواره منطقه ای تئاتر هرسین با حضور هنرمندان حاضر درجشنواره برگزار شد.

به گزارش تئاتر کرمانشاه، در دومین روز از جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین کارگاه بازیگری برگزار شد.  دکتر قطب الدین صادقی مدرس این کارگاه بود.

در این کارگاه نحوه بازی در نمایش خیابانی مطرح شد و به گفته ی دکتر صادقی بزرگترین ویژگی که یک نمایش خیابانی دارد برقراریزی ارتباط خوب با تماشاچی است.

صادقی در این کارگاه گفت: زیبایی ها وجذابیت این هنرا باید به زندگی مردم برد. اکثر مردم غریزی زندگی می کنند.اگر همچنن زندگیشان غریزی باقی بماند و با هنرهای فکری و زبان های هنر آشنا نشوند دچار مشکل خواهیم شد.  زبان یکدیگر را کمتر میفهمند.بین نسل جوان و نسل پیر تفاوت های زیادی وجود دارد. در بحث جامعه شناسی هنر  که کشف یونانیان است میگویند:  جامعه  ای بهترین است که به او بگویند "جامعه نمایش". ما در جامعه اقشار و طبقات مختلفی داریم که  منافعشان باهم یکی نیست و داعما با هم سر ستیز دارند.مثل  خان با رعیت،کارگر و کارفرا کارمند و وزیر و...همیشگی هست و وقتی منافع یکی نباشد کار سخت است. این بحث به ما می گویید بهترین کار این است که جامعه را  به یک  جامعه نمایشی تبدیل کنیم. یعنی بجای اینکه من وشما باهم تو جنگ تن تن روی بیاریم  ویا شما من را و من شما را حذف فیزکی کنم،  ما قهرمان هامان را  بفرستیم روی صحنه از طریق شخصیت های تئاتر  آن ها بجنگند. نماینده افکارمان بجنگند. این یک جامعه نمایشی است.




نظرات کاربران