در حال بارگذاری ...
مظفر تیموری

تئاتر یعنی ارائه زندگی،ترقی وتعالی

معاون هنری وسینمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین در حال تبدیل شدن به یک جریان ارزشی وهنری بزرگ است و با توجه به اینکه موضوع جشنواره به معضلات امروز جامعه بسیار نزدیک است در کاهش آسیب های اجتماعی می تواند نقش موثری داشته باشد.

به گزارش تئاتر کرمانشاه، مظفرتیموری معاون هنری وسینمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در حاشیه دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین گفت: جامعه ای که در ان تئاتر ونمایش فعالیت دارد یعنی آن جامعه زنده است. تئاتر یعنی ارائه زندگی،ترقی وتعالی.هرجا که تئاتر باشد یعنی رونق اقتصادی و زمینه ی گردشگری هم هست.

تیموری با اشاره به جشنواره ملی تئاتر خیابانی مریوان  گفت: شهر مریوان به واسطه ی جشنواره ی تئاتر شهره ی جهانی پیداکرده ما هم تلاشمان این است هرسین هم به جهانیان معرفی شود وجز یکی از شهرهای برتر درزمینه برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی بشویم.

تیموری افزود: امسال دومین سال برگزاری این جشنواره که به صورت منطقه ای برگزارشده است. برند ما در صنایع دستی گلیم است وامیدواریم در کناراین اثر فاخربتوانیم تئاتر خیابانی را هم به عنوان یک برند برای شهرستان ثبت کنیم.می توانیم از ظرفیت های هنرمندان استفاده کنیم.

مظفر تیموری در پایان به ویژگی های خوب این جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشناوره در حال تبدیل شدن به یک جریان ارزشی و هنری بزرگ است. همین حضور استان ها در این شهرستان خودش در معرفی شهرستان هرسین اهمیت به سزایی دارد . ویژگی دیگر همان حس مسئولیت پذیری است که بین مردم وجود دارد که در کنار مسئولین درحال فعالیت هستند.

تئاتر خیابانی نیاز به زیرساخت های آنچنانی ندارد. دو عامل در این چنین نمایش ها نیاز است، یکی نیروی انسانی یکی هم تماشا گران هستند که این ویژگی را نیز در استان داریم.

جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین یکی از جشنوار های فاخر است که با موضوع امروز جامعه هم خوانی دارد و قطعا این جشنواره می تواند درپیشگیری از آسیبهای اجتماعی نقش موثری داشته باشد.

 




نظرات کاربران