در حال بارگذاری ...
کریم اکبری مبارکه

جشنواره مرصاد همیشه زنده است

جشنواره ای مثل جشنواره ملی تئاتر مرصاد باعث شد تا مردم با هنرمندان مشارکت کنند و این خیلی به هنرمندان کمک می کند.

به گزارش تئاتر کرمانشاه؛ کریم اکبری مبارکه، داور بخش خیابانی جشنواره مرصاد در رابطه با بخش داوری این جشنواره گفت: درجشنواره هم کارهای بسیار زیبا و قوی، کارهای ضعیف هم مشاهده کرده ام. البته یک سری از نمایش ها را می توان در قسمت بازخوانی و بازبینی راهنمایی کرد. ما وقتی وظیفه خود را به طور صحیح انجام داده ایم که به یک کار کمک کنیم تا بهتر اجرا شود.

اکبری مبارکه افزود: این جشنواره خیلی خوب بود و کارهای خوبی را دیدم. در این بین یکی به من گفت بعضی ها جشنواره زده شده اند اما من در جواب گفتم نه آن ها موضوع ندارند که جشنواره زده شده اند وگرنه جشنواره همیشه زنده است. ما باید فکرمان را زنده و نگاه مان را عوض کنیم. سوادمان را بالا ببریم. در واقع از یک نگاهی دیگر با مردم ارتباط برقرار کنیم. 

او ادامه داد: نفس تکراری است اما ما با آن زندگی می کنیم. یعنی یک بار نفس می کشیم، دیگر نفس نکشیم؟ و درواقع تکراری ترین کار زندگی ما نفس است. منتها باید بهترین نفس را بکشیم. در تئاتر هم به همین صورت باید نویسنده بسیار خوب پرورش دهند و نویسنده هم می تواند قبل از این جشنواره، یک جشنواره نمایش نامه نویسی برگزار کند، تا بتواند بهترین و پربارترین نمایش را انتخاب کند. ما در کل سطح مملکت خود ضعف نویسندگی داریم. کار نویسندگی سخت است و به همین دلیل نویسنده خوب نداریم. 
اکبری مبارکه در مورد تاثیرات جشنواره خیابانی مرصاد گفت: یکی از نمایش های خیابانی که اجرا شد سوژه ی بدی نداشت و خود مردم شهادت می دادند که همین جا مردم را دار زدند یعنی خود مردم این نمایش را تکمیل می کردند. این جشنواره باعث شد تا مردم با هم مشارکت کنند.




نظرات کاربران