در حال بارگذاری ...
معاونت هنری وسینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه

در تئاتر خیابانی تماشگرها جزئی از نمایش هستند

دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین ۱۹ لغایت ۲۲ مردادماه با حضور ۱۲ گروه از شهرهای تفرش، دهلران، بروجرد، ملایر، اراک،تبریز، آبادان، مریوان، ایلام، اهر، هرسین وکرمانشاه در شهرستان هرسین و بخش بیستون برگزار می شود.

به گزارش تئاتر کرمانشاه، معاون هنری وسینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: دردنیای امروز از تئاتر خیابانی به عنوان مؤثرترین راه انتشار یک اثر هنری در اجتماع یاد می شود که شاخصه اصلی آن، قابلیت اجرا در میان مردم است و به نوعی نیز می توان گفت از پر مخاطب ترین گرایش های هنر است. 
تیموری ادامه داد: تئاتر خیابانی فرصتی است که تماشاچی می تواند از نزدیک  شاهد هنرنمایی هنرمندان و گاها خودش هم  نیز جزئی از نمایش باشد. تئاتر خیابانی می تواند بر زندگی مردم تاثر بگذارد و در آن تنوع ایجاد کند باید به چنین جشنواره ایی میدان داد. 

تیموری با اشاره به اهمیت جشنواره ها گفت: جشنواره منطقه ای تئاتر هرسین فرصتی است برای معرفی و شناساندن شهرستان هرسین به لحاظ جادبه های طبیعی و گردشگری اماکن تاریخی و هرآنچه که تا به امروز از این شهرستان گفته  بازگو نشده‌ و همچنین مردم هرسین با مهمان نوازی خود آمده ی خلق خاطرات زیبایی برای هنرمندان مهمان هستند. سعی بر این است که این جشنواره را به یک جشنواره ملی و حتی بین المللی تبدیل کنیم.




نظرات کاربران