در حال بارگذاری ...
...

در دومین روز از جشنواره ملی مرصاد

نمایش «59» بر روی صحنه رفت

در دومین روز از جشنواره ملی مرصاد

نمایش «59» بر روی صحنه رفت

نمایش «۵۹» روایت داستان دو نسل دوراز جنگ و کسانی است که زمان جنگ املاکشان را رها کردند اما زمانی که بازگشتند با خرابه ها مواجه شدند.

به گزارش تئاتر کرمانشاه، نمایش "59" در یازدهمین  جشنواره ملی تئاتر مرصاد در دومین روز از جشنواره  بر روی صحنه اجرا رفت.

سعید میرزایی کارگردان این نمایش گفت: نمایش" 59" به نویسندگی کاظم عینعلی در دو اپیزود به جنگ و انقلاب پرداخته و هدف اصلی این نمایش نشان دادن دو نسل مختلف جنگ و انقلاب و مقایسه مردم پشت جبهه و کسانی که در بطن جنگ مستقیم قرار داشته اند  است. در اپیزود اول یک نویسنده دید خارج از مناطق جنگی دارد.درمورد کسایی  است که جنگ دور بودند ولی کم آسیب ندیده اند. به واسطه ی اسم جنگ وحماسه جنگ از راه دور هم حامی  مردم مناطق جنگ شده بوده اند.

اپیزود دوم به کسانی می پردازد که وسط  جنگ  بودند در آن زمان که جنگ شورع می شود ملک و املاکشان را رها می روند اما موقع برگشتن همه چیز از دستشان رفته با خرابه هایی روبه رو می شوند.

قسمت هایی از نمایش نویسنده با کمی نگاه طنز به این موضاعت پرداخته که گاهی اوقات ضمن آوردن لبخندی بر لب تماشاچی  چنگی هم به دلش میزند.

فریبا صادقیان و فرانک وکیلی فر بازیگران این نمایش هستند. اجرای موسیقی این نمایش را بابک سوری برعهده داشت. مجید احمدی و بابک سوری نیز دستیاران کارگردان هستند.